Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa. Ifølge anmeldelsen på The Verge (så vidt jeg husker), er det de færreste fladskærme, der pt. understøtter den variant af Dolby Vision, som produceres af de nye iPhones. Er der nogen der ved, om Panasonic GZ950 understøtter mobilens HDR-optagelser? Netop dette tv er jo kendt for at understøtte flere HDR-formater end de fleste, men det er trods alt en 2019-model.
Her er citatet: "Dolby Vision Profile 8.4 is a new version of Dolby Vision, and that means a bunch of older Dolby Vision gear out there needs to be updated to support it. So I can’t promise you any random Dolby Vision TV with AirPlay 2 will play back iPhone 12 Pro video in Dolby Vision. You’ll have to check to see if your TV supports Profile 8.4. ... My 2016 LG B6 OLED supports Dolby Vision but not profile 8.4, and it wouldn’t play an iPhone 12 video file from a USB stick at all." Link: https://www.theverge.com/21524288/apple ... pro-review
Ja, det ser ud til at den indbyggede media player i panasonic tv ikke kan afspille dolby vision filer direkte, men tv kan altså godt vise dolby vision fra en tilsluttet enhed som f.eks. apple tv 4k.

Jeg ved ikke om atv4k har fået ny update, men hvad jeg umiddelbart kan læse frem til, så kan den kun håndtere profil 5, som er det streaming tjenester bruger.

Ovre på homecinema-fr er der folk som har testet en videofil fra iphone 12, og det ser ud til at der er fallback til hlg, hvis tv afspiller understøtter det.

Der er også folk med gz950, som melder at filen kører fint efter remux til mp4, da tv ikke afspiller mov direkte. Andre skriver at man kan snyde tv til at læse fil ved at bare omdøbe fil fra mov til mp4.

Så ser ud til at virke.