Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af julemanden23
Hej Flatpanels.

Jeg har lige modtaget et nyt samsung 4k tv, og har læst viaplay skulle have serien hassel i 4k. Men når jeg afspiller denne på mit tv, så afspiller den kun 1080p?

Tjenester som netflix og amazon virker fint med 4k, men ikke viaplay.

Nogle som har en løsning?
Af aalb1970
4K UHD virker kun med Chromecast.
Af julemanden23
Jeg har testet sport live stream i ULTRA HD, og der afspiller den 4k.

Det er på serien hassel, den afspiller 1080p. Og det undrer mig når viaplay ellers reklamere med den skulle være der i 4k.
Brugeravatar
Af bbplayer
Når de reklamerer , er det så i den Samsung app, eller på andre platforme, du sammenligner med, for det er jo det som siges, du kan bruge Chromecast og få andre resultater, så måske tror du bare også Samsung gør som andre platforme, og det er et faktum smarttv ikke gør som andre :)
Af julemanden23
Og jeg har jo testet med en chromecast ultra?

Det store spørgsmål må være om andre kan afpsille den i 4k, for hvis de kan må problemet jo ligge enten ved fjernsynet eller min chromecast.
Af aalb1970
Hassel afspiller kun i 4K på følgende enheder:
Chromecast Ultra
PC med Edge browser og min 7G Intel CPU

Det fremgår også af linket. Smart TV er IKKE blandt de nævnte enheder. Der står blot, at man, logisk nok, skal have en 4K kompatibel skærm.
Af julemanden23
Nu har jeg både testet med chromecast ultra, og en pc med intel cpu 8 generation og edge browser.

Ingenting virker. Så hvis andre gider prøve og vende tilbage med deres resultat, ville jeg blive glad. Tak.
Af aalb1970
Hvordan ved du at CC Ultra og din pc ikke virker? Man kan jo ikke se hvilken bitrate og opløsning Viapkay streamer i via CC Ultra eller PC.

Jeg har tidligere testet begge og selvom jeg ikke kunne se bitrate og opløsning var billedet skarpere sammenlignet med LG appen og Apple tv.