Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Divad89
Jeg ved godt dette topic har været oppe MANGE gange før, men sagen er den at jeg skal overbevise en af mine venner om at plasma fjernsyn er bedre til visning af almindelig fjernsyn, film osv. altså ikke ved tilslutning af PS, computer osv. da det er risiko for burn-in. Men det står mellem Panasonic PX70 og Samsung M87, hvilket et er bedst til at vise billedet ved film og fjernsyn?

---
David
Brugeravatar
Af Andromedia
Pana'en er bedst til almindelig SD TV, DVD etc.
Sammy'en er bedst til HD, PS3, Blu-ray etc.

...efter min mening :)

LCD har iøvrigt hentet meget ind på plasma. Især med hensyn til kontrast og sort værdi.
Af keler
Det der nok mange der er uenige i. Den gængse opfattelse er at plasma er foran LCD på nuværende tidspunkt :)

Jeg har haft omtalte m87 og det røg retur, fordi billedkvaliteten mildest talt var ringe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Undlad at se på det som en kamp mellem LCD og plasma. Det handler om hvem der har formået at få mest muligt ud af selve TV'et - om det så er bygget på den ene eller den anden teknologi, er ikke spørgsmålet.

Der er ikke noget der taler for at plasma-teknologien generelt skulle være bedre end LCD, men som landet ligger lige nu, så er det dog plasma-TV'ene der giver dig det bedste billede. Det kan sagtens ændre sig til næste år.

Derfor: Disse "plasma vs. LCD" tråde er ret ligegyldige, i den forstand at udfaldet af fejden er afhængig af hvilken producent der gør det bedst lige nu og hvilken teknologi de har valgt at satse på.
Brugeravatar
Af Andromedia
keler skrev:Det der nok mange der er uenige i. Den gængse opfattelse er at plasma er foran LCD på nuværende tidspunkt :)
Jeg skrev ikke at LCD var "foran" plasma, tværtimod. Læs lige mit indlæg igen: "LCD har iøvrigt hentet meget ind på plasma." ;)
Af keler
Andromedia skrev:
keler skrev:Det der nok mange der er uenige i. Den gængse opfattelse er at plasma er foran LCD på nuværende tidspunkt :)
Jeg skrev ikke at LCD var "foran" plasma, tværtimod. Læs lige mit indlæg igen: "LCD har iøvrigt hentet meget ind på plasma." ;)
Har jeg heller ikke sagt, at du har skrevet :)

Jeg skrev at der nok er mange der er uenige i, at samsungen er bedre til at gengive HD, PS3, Blu-ray etc ;)

Kan godt se det måske var lidt forvirrende :D
Brugeravatar
Af Andromedia
OK, kunne ikke lige se at det var den del du kommenterede på. :)