Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg købte i 2016 på anbefaling herinde fra et 49" Samsung KS7005.

har været utrolig glad for det og synes billedet er virkelig godt, sidder ca 2,5 meter fra sofa til tv.

Nu nærmer vi os black friday og jeg vil rigtig gerne have opgraderet mit tv til 65".

Jeg ser ikke tv via antenne-stik, men engang imellem TV via Yousee App til Samsung.

Derudover bruger jeg det mest til streaming som Plex 1080p, HBO og Netflix mm.

Ejer ikke en konsol eller en blu-ray afspiller så det skal der ikke tilsluttes.

Men jeg har Sonos Beam + 2 Sonos Play:1 til "surround" - Uden sub. som fungere fint når det bliver kørt via Samsung TV's apps ( så registrer den dolby digital i sonos app)

har dog haft nvidia shield 2017 til TV'et og så spillede mine ting fra Nvidia shield kun i stereo, og har uanset hvad jeg har prøvet ikke kunne få surround til det igennen shield, kun enkelte film i plex.

så den nvidia har lagt i skuffen i noget tid, uden at blive brugt, men måske kommer muligheden på et nyere tv.?

lang historie kort, så ønsker jeg mig et 65" med selvfølgelig bedre eller tilsvarende billede kvalitet som mit Samsung KS7005 og hvor mit sonos beam fungere i surround. (Dolby digital).

Jeg kan også godt li samsungs interface, og dens mange apps, men er åben for andre tv, hvor der måske ikke er integreret lige så mange apps, men hvor jeg så kan tilslutte Nvidia shield, hvis surround er mulig via den metode.

Nu er det svært at se hvilke tv der kommer på tilbud men måske der var nogle modeller ud fra min tekst i kunne anbefale mig eller holde øje med som kom på tilbud.

mit budget er omkring de 10.000
Hvilke TV, der i forbindelse med black friday kommer tilbud på, er vel umuligt at sige, men mon ikke nogle 65"-OLED kommer ned i de 10.000 kr., du har som øvre grænse på dit budget?

De burde alle kunne opfylde dit behov, og de krav du stiller.

Med hensyn til din Shield, må du se at få pakket den ud, og få løst dit problem, da det burde være muligt.

Da du skiver, det har virket, er det nok ikke dit TV, der ikke kan sende multikanals-lyd videre, hvilket alle TV faktisk ikke kan, og nogle kan kun via optisk kabel, hvilket du ikke har mulighed for at bruge, da din Sonos kun har en HDMI-indgang, som er optaget.

Du skriver "dine ting", men det kan jo være så meget, da man jo kan sætte lydindstillinger individuelt for hver app, man bruger, men noget, der er vigtigt at huske, er, at Sonos Beam ikke understøtter DTS, så måske er det derfor "dine ting" ikke virker.
Du kan teste med en film, du ved, er med Dolby Digital, eller installere en streamingtjeneste, du har abonnement på, som også bruger Dolby Digital.

Hvis du bruger HDMI (ARC), skal du huske, det som regel kun virker på én port, så hvis du bruger dén port til at tilslutte din Shield til dit TV, vil det ikke virke; den skal bruges til at forbinde dit TV med din Sonos Beam.
indtil vildere har jeg tænkt at 2 tv som kunne komme ned i det prisleje under 10.000 kunne være
Philips 854 65"
Eller
Sony KD65XH9005 65"

- jeg har min beam i ARC porten og min shield i hdmi port i samsung one-connect box.
Jeg havde regnet med at shielden ku konverte / sende i dolby digital+ men det er der mange der har problemer med, på sonos beam.

- Det er den primære grund til jeg ikke bruger shielden, når ting er i Stereo.

og Egentlig fungere alle apps fint nok på samsung tv'et, men shielden er bare så meget mer smooth og "smart".
Hvis du kan få fat i OLED til 10k vil det helt sikkert være et godt bud. Derudover har Samsung og Sony også nogle fornuftige modeller i den prisklasse. Har ikke lige styr på Samsung modellerne, Sony XF90 bliver ofte nævnt herinde og selvom den er fra 2018, så kan man bare ikke komme udenom at du her stadigvæk får rigtig meget tv for pengene. XH9005 er også et fornuftig bud, men vil faktisk mene den er XF90 underlegen på nogle punkter. Den har færre zoner til styring af lyset og har en dårligere billedprocessor.
den er jeg bekendt med, men det fungere ikke når det er sat til dette og man afspiller film fra for eks. plex i dts os.v. så blev det altid kun i stereo.

ved ik om du selv har en Beam? + shield?-

tænkte at hvis jeg fik et nyt tv, ville dette problem stadig være der?

det er os noget med at det skal være enten Dolby digital ren, eller Dolby digital + for at Beam modtager det, men ved at Mit samsung tv, når jeg køre plex og ser en dts film kan mit samsung tv finde ud af at omkode det til Dolby surround. men ikke samme film i Nvidia shield.

hvad der er den tekniske grund, ved jeg ikke men det er et kendt problem.