Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kvaaen
Hej alle

Jeg står overfor en flytning og skal derfor både have nyt tv, og nyt tv bord.
Jeg havde en forestilling om, at jeg skulle have noget møbel fra Ikea (bestå). Men den str. Jeg havde kigget på vil have svært ved både et have en ps5 og den nye Xbox og stadig se pænt ud. Overvejer nu en højere variant af reolen. Men ulemper her er bl.a. at tv'et kommer højere op, og den bliver for høj til at hænge på væggen så robot støvsugeren kan køre under.

Den første jeg havde kigget på, var et stel på 38 cm højde. Disse plus 10 cm til støvsugeren, plus 6 centimeter til soundbar en er jo oppe på 54 cm. Hertil skal der ligges 2 cm til, til undersiden af tv'et.

Det andet stel jeg kiggede.på er 64 cm. Hvis vi ser bort fra plads til støvsugeren er der stadig 6 cm til soundbar plus det løse. Så vi er oppe på ca. 74 cm fra gulv til undersiden er tv'et. Bliver dette for højt tænker i?
Af MickDK
20201002_133013_DxO.jpg
20201002_133013_DxO.jpg (536.18 KiB) Vist 1421 gange
For mig ville det være alt for højt. Med mindre altså vi snakker 32-40" :)

Jeg har købt en lav sofabænk med har 2 plader hvor der lige er plads imellem top/bund pladerne til min center speaker som er 25 cm høj samt surround receiver (som er lidt højere).

Der er 2 cm fra gulvet til nederste plade (så der skal ikke støvsuges nedenunder *G*) og bænken er samlet 40 cm høj hvilket passer fint til et mit 65". Og jeg tænker det også er OK til et 77" når jeg engang får mig sådan et.
Af Kvaaen
Det skal også nævnes, at jeg har en datter på 1 1/2 som ikke forstår forskellen på "nej du må ikke røre" og "rør ved alt hvad du kan komme til"
Af jkn789
Det kommer an på hvor langt du sidder fra dit tv og hvor lave møbler du sidder i.
Jeg har 70 cm fra underkant af mit tv og sidder 3 mtr. Fra og det passer til mine møbler.
hvis dine øjne er Ca midt på eller lige under midten af skærmen så passer det og du slapper af i nakken.
men hvis du er typen som ligger på sofaen skal tv længere ned.
Af Supergris
Du kan aldrig regne med underkant af et TV, da det er afhængig af størrelsen på skærmen.
Jeg plejer at gå efter midten af skærmen skal være 100 - 110 cm fra gulv, hvor der så altid kan være specielle hensyn, der skal tages hensyn til, men så går det aldrig helt galt...
Af Kvaaen
Med de mål jeg har regnet mig tli, så vil midten af skærmen være ca. 110 cm oppe. Det er måske ikke helt galt alligevel så. :-)