Log ind med sociale netværk
19 okt 2020, 15:48
I princippet kan du deaktivere, at HDMI-porten skal køre med udvidet båndbredde, men om det virker som en permanent løsning er jeg ikke sikker på. Det giver dog ikke SDR på eks. Netflix via den indbyggede app.
19 okt 2020, 16:17
Nej ok det var netop den indbyggede netflix app jeg tænkte på..det sgu da dumt
19 okt 2020, 17:25
Alternativet er jo, at benytte en anden enhed til at se Netflix via, men så mister du lidt convenience.
19 okt 2020, 17:27
Hvorfor har du et ønske om at slå det fra?
Hvis det er fordi, du synes billedet er for mørkt eller andet, så husk at bruge lidt tid på at få det ordentligt indstillet og slå ECO mm. fra.
Det kan gøre underværker for billedkvaliteten, da HDR stiller store krav til det TV, det bliver vist på, hvor din model dog burde være af en kvalitet, så det kan gøres fornuftigt, og ikke give anledning til en nedgang i billedkvalitet...
Hvis det er fordi, du synes billedet er for mørkt eller andet, så husk at bruge lidt tid på at få det ordentligt indstillet og slå ECO mm. fra.
Det kan gøre underværker for billedkvaliteten, da HDR stiller store krav til det TV, det bliver vist på, hvor din model dog burde være af en kvalitet, så det kan gøres fornuftigt, og ikke give anledning til en nedgang i billedkvalitet...
19 okt 2020, 18:23
Ja synes det er meget mørkt,men prøver at lege med indstillingerne..tak for hjælpen
19 okt 2020, 23:03
Her er lidt inspiration:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsu ... d/settings
Uddrag:
"HOW TO MAKE HDR BRIGHTER"
If you find HDR content too dim, increase the Brightness to '+5' , and set Contrast Enhancer to 'High'. This produces a noticeably brighter picture in HDR as you can see on the EOTF plot.
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsu ... d/settings
Uddrag:
"HOW TO MAKE HDR BRIGHTER"
If you find HDR content too dim, increase the Brightness to '+5' , and set Contrast Enhancer to 'High'. This produces a noticeably brighter picture in HDR as you can see on the EOTF plot.
20 okt 2020, 07:24
Ift. HDR på TV, som ikke helt har hardwaren til det, så er mulighederne begrænsede via de indbyggede apps. Billedindstillinger kan måske hjælpe, men det vil være et kompromis.
En boks som Apple TV 4K giver stor fleksibilitet. Den kan f.eks. sættes til 4K SDR output og så kan man slå 'match dynamikområde' fra. Det er sådan boksen bør opsættes, når den parres med mange LCD TV, efter min mening.
En boks som Apple TV 4K giver stor fleksibilitet. Den kan f.eks. sættes til 4K SDR output og så kan man slå 'match dynamikområde' fra. Det er sådan boksen bør opsættes, når den parres med mange LCD TV, efter min mening.
20 okt 2020, 20:45
Korrekt hvad du skriver Rasmus, og noget mange brugere af TV i den billigere ende kan drage nytte af, vel at mærke, hvis de ejer en Apple TV eller tilsvarende.
Dette gjorde jeg også opmærksom på tidligere i tråden, hvor jeg estimerede den aktuelle model til at have den kvalitet, der skal til, for at HDR gerne skulle være et plus, men det må komme an på en prøve (som Superob står for, forhåbentlig
)
Kom gerne med en tilbagemelding, hvor jeg/vi kan få stillet vores nysgerrighed, om TVet kan klare opgaven tilfredsstillende eller ej?
Dette gjorde jeg også opmærksom på tidligere i tråden, hvor jeg estimerede den aktuelle model til at have den kvalitet, der skal til, for at HDR gerne skulle være et plus, men det må komme an på en prøve (som Superob står for, forhåbentlig
Kom gerne med en tilbagemelding, hvor jeg/vi kan få stillet vores nysgerrighed, om TVet kan klare opgaven tilfredsstillende eller ej?
30 okt 2020, 09:13
Bruger indstillingerne fra ratings, med den ekstra note om ekstra lysstyrke. Og det hjalp meget, billedet er også med højere lysstyrke end sdr, så prøv om de ikke giver det ønskede resultat
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto