Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg har en Sony 55 tommer XF90 model. er glad for tvets billede men har ramt ved siden af med størrelsen. Nu har jeg så fået en mulighed for opgradere til en anden og har ca 10.000 i hånden som er ca min grænse.

Jeg vil gerne op i en 65" kan se hi du klubben har nogen på udstilling i samme model. Men kan se der er andre tv på markedet fra Sony fx XG95 XH90 osv. Men kan ikke overskue om de er bedre?

Jeg har en lys stue, derfor jeg glad for det der baggrundsbelyst. Så mine krav til mig selv er 65" maks 10.000 Sony mærke fordi jeg streamer alt og Sony gøre det godt her.

Hvad tænker i? Se billede for lys i stuen. Og sidder ca 3.20m væk fra skræm
XH90 er testet af flatpanels her

XH90 er den eneste som er HDMI 2.1 fuld kompatibel som nye skærme burde være i 2020, og ikke outdated som XF90 så bliver der.
Så der bliver XH90 bedre på tekniske detaljer, men!

Sony XH90 er en værdig afløser til Sony XF90, men ikke nødvendigvis et bedre TV målt på billedkvalitet.
bbplayer skrev: 18 okt 2020, 18:06 XH90 er testet af flatpanels her

XH90 er den eneste som er HDMI 2.1 fuld kompatibel som nye skærme burde være i 2020, og ikke outdated som XF90 så bliver der.
Så der bliver XH90 bedre på tekniske detaljer, men!

Sony XH90 er en værdig afløser til Sony XF90, men ikke nødvendigvis et bedre TV målt på billedkvalitet.
Nu har jeg læst anmeldelser af XH90 og XG95 og umiddelbart er XF90 stadig bedst til prisen. Jeg spiller ikke på min tv, bruges 100% til streaming HBO NETFLIX VIAPLAY TV2 UTUBE DISNEY osv. Og min soundbar HTST-5000 kan hellere ikke HDMI 2.1 - vigtigst for mig er nok eARC.
Ingen tvivl om at XF90 fortsat er det bedste til prisen af disse tv. Hvis man sammenligner med XH90, så er det primært HDMI 2.1 som taler for denne model. XF90 har flere lokale zoner til styring af lyset og en bedre billedprocessor.

Jeg er ikke helt med i forhold til her udstillingsmodeller. Ifølge deres hjemmeside er den på lager på hovedlageret.
Supergris skrev: 18 okt 2020, 19:12 Hvorfor har det betydning, dit TV er baggrundsbelyst, da du har en lys stue?

Har du fået solgt dit 55" XF90?

Hvis ikke, så måske du kan sælge det til en fair pris ved at skrive i denne tråd:

viewtopic.php?f=2&t=50470&view=unread#unread
Tak for link til tråden, jeg skal køre fra Sjælland og til Jylland for at kigge på tv i hi du klubben. Hvis der landes en tv så kommer min nok til salg.

Mht lyset i stuen så har jeg jo valgt XF90 af den grund. Og Oled fra men jeg har samtidig også rigtig svært ved at afgøre om et Oled kan bruges i en lys stue?? Det giver jo ingen fornemmelse når man ser Oled i butikker fordi der er helt andre forhold. Faktisk også derfor jeg kom hjem med en forkert størrelse og par måneder efter knap jeg se mere og mere jeg skal op.

Men Uanset hvad så har minimum 8000 kr til projektet imorgen. Hvis jeg skal regne salget af mit nuværende tv med så måske en 11 / 12 / 13.000 og der findes ingen Oled i den størrelse til den pris fra Sony så vidt jeg kan se.
Beckham skrev: 18 okt 2020, 20:15 Ingen tvivl om at XF90 fortsat er det bedste til prisen af disse tv. Hvis man sammenligner med XH90, så er det primært HDMI 2.1 som taler for denne model. XF90 har flere lokale zoner til styring af lyset og en bedre billedprocessor.

Jeg er ikke helt med i forhold til her udstillingsmodeller. Ifølge deres hjemmeside er den på lager på hovedlageret.
Godt set, at de har den på deres hovedlager. Jeg giver dem et kald imorgen.
bbplayer skrev: 19 okt 2020, 08:30 Ja, anmeldere på forum her, har lys stue og personligt et OLED, så argumentet er? (Meget dødt!)
altså ved ikke om det er en argument men som jeg skrev så er det svært for mig at vurdere udefra butik.

Men hvor lys er din stue? Hos mig er der rigtig store vinduer og solen kan komme ind halvvejs på gulvet.

Hvad er din setup?
AhmedAl-Shakerchi skrev: 19 okt 2020, 08:37
bbplayer skrev: 19 okt 2020, 08:30 Ja, anmeldere på forum her, har lys stue og personligt et OLED, så argumentet er? (Meget dødt!)
altså ved ikke om det er en argument men som jeg skrev så er det svært for mig at vurdere udefra butik.

Men hvor lys er din stue? Hos mig er der rigtig store vinduer og solen kan komme ind halvvejs på gulvet.

Hvad er din setup?
Prøv at læs denne tråd, der har flatpanels selv medvirket, og mener alle snakker men ingen har problemet.

viewtopic.php?f=2&t=50256&p=318476

Så du får ikke problemet iflg. flatpanels rådgivere og anmeldere her.