Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ifølge den her artikel er HDMI 2.1 en vigtig del, hvis han skal have fuldt udbytte af PS5.

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1573109582

Man kan ikke søge på HDMI 2.1. på Elgiganten, men det kan man på Pricerunner - så er der også lidt mere at vælge imellem. Tag evt. også 55" i med søgningen, da det er den mest udbredte størrelse, men ikke nødvendigvis dyrere (med den funktion).
Blot, så din søn ikke bliver skuffet.

4K i sig selv, giver ikke rigtig noget, med mindre, du sidder meget tæt på skærmen.
Da du/han søger en så billig skærm som muligt, vil HDR-ydelsen, som egentlig er det, sammen med udvidet farverum mm., der giver et egentligt skridt op i kvalitet, heller ikke være værd at skrive hjem om (måske endda værd ikke at foretrække), så jeg vil råde ham til at vente, til der er flere penge at gøre godt med, så han kan få en skærm, der yder den nye PS5 retfærdighed...

Regn med minimum 5000 kr., før det bliver ok, og fra 7000 kr., hvor det bliver så godt som dagens teknologi tillader...

Et 48" OLED vil være et oplagt valg, hvis 55" ikke er en mulighed, så jeg ville holde øje med black friday...
Jeg vil sige, han næsten ikke kan blive andet end skuffet, med mindre han vælger at smide flere penge efter det, desuden er der langt mellem de gode skærme, når vi snakker skærme i den størrelse.

Jeg vil anbefale at gå op i 55", hvilket sagtens kan bruges med en afstand på 2 meter, hvor udvalget bliver langt større, og kvaliteten bedre, med mindre valget falder på et 48" OLED, som dog i øjeblikket er langt over budgettet (9.999 kr.).

55" har været nede i 7000 kr., og mit gæt vil være priserne kommer derned igen til black friday, ellers er det meget småt med de gode skærme til fornuftige priser, som markedet er lige nu...
Jeg har tænkt lidt...
Min søn er autist og i hans verden står der at PS5 kan køre 4k og derfor skal han have 4k tv :-)

Han har slet ikke noget forhold til kvaliteten, så derfor betyder det nok ikke noget om kvalitet er helt rigtig.
Det gamle Sony LED ved han bare ikke dur, fordi PS5 skal have 4k og det er ikke til diskussion :-)

Så hvis jeg havde sat et 4k klistermærke på sony TV, så havde jeg nok aldrig fået kravet om et nyt TV :-)
LarsCJ skrev: 24 okt 2020, 19:35
koden skrev: 24 okt 2020, 12:55
Synes ikke jeg kan sortere på hdmi 2.1 på pricerunner.
Gå ned til Tilslutninger og vælg HDMI Version
ja det har jeg gjort og jeg kan vælge HDMI eller HDMI :-)

2.1 er der ikke så når jeg hakker HDMI af ved jeg ikke andet end at jeg ser TV med HDMI.
Har vi forskellige versioner af pricerunner? :-)
Der er stadig langt mellem TV med HDMI 2.1, men et TV kan sagtens understøtte nogle af funktionerne fra HDMI 2.1 uden at have en egentlig HDMI 2.1-port.
LG er nok de, der tilbyder det på de fleste af deres bedre TV, enten LCD eller OLED.

Det billigste TV med HDMI 2.1, er vel dette, som jeg vil vurdere som det oplagte valg, med de behov din søn har:

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1562917335