Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har nu haft mit Panasonic plasma 50" i omkring 10 år, men synes det er ved at være tid til at skifte ud.

Jeg har samlet en relativ stor bluray samling og er derfor nysgerrig om der er nogen mærker, der generelt er bedre til at opskalere bluray kvalitet?

Hvis modellerne betyder noget så kigger Jeg på Sony AG9, LG CX og Panasonic HZ2000.

Jeg vil helst købe et OLED pga sort gengivelsen (også derfor jeg i sin tid købte plasma), men hvis et andet TV er væsentlig bedre, så vil jeg selvfølgelig også gerne høre om det.

Bonus spørgsmål: Signalet TV'et skal arbejde med formoder jeg også er vigtigt i forhold til opskalering, så betyder afspiller og HDMI kablet mere end TV'et?

På forhånd tak for hjælpen :) .
Mvh Jonas
Har selv haft et Pioneer 60 tommer plasma tv, som jeg har udskiftet med et 65 tommer Oled panasonic 960,
og det gør det rigtig godt. selv alm tv kanaler står knivskarpt. DVD, Blu-ray og UHD materiale ser fantastisk ud. Kan kun anbefale panasonic.
Hvis du er vild med "smart tv"funktioner og apps, skal du nok vælge et andet mærke.
Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg tror alle OLED vil opskallere bluray godt og uden problemer. Det er nærmere indhold med lav bitrate (f.eks. dårlig streaming) der kan give udfordringer. Her har Vincent Teo (HDTVtest) altid fremhævet Sonys evne til at minimere posterization, men forskellen er ikke enorm. Ifølge Rasmus er Panasonic på så godt som samme niveau (tråden for HZ2000 testen).
Vil sige Panasonic eller Sony klart er bedst til den opgave.

Da jeg sidste år købte mit første Oled stod valget imellem Lg c8 og sony af8.

endte så med beholde Sony da den klare da den klarade både stremming 720/1080 indhold meget mere overbevinde en Lg,en. og har stadig skærmen idag og det spiller bare uanset indhold.
Nok nærmere et spørgsmål om at vælge den rette profil og indstillinger end hvilket mærke, der er tale om.
Som andre er inde på, så er der ikke længere meget forskel mellem mærkerne, men deres grundlæggende opfattelse for billedkvalitet, afviger en del fra hinanden, derfor er det rart, der er alskens muligheder for at indstille det helt efter egen præference...