Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bilingual
Hej, på et tidspunkt var der et par producenter der lavede nye tv uden smart indbygget men beregnet til brug med Apple tv eller Chromecast og lign. Findes de stadig og hvad kalder man dertil i så fald?
Af Nagash
Køb da det TV du ønsker udfra dine kriterier og blæs på dens indbyggede styresystem. Et Smart TV er jo stadig lige så funktionel med en ATV eller Chromecast, som et "Dumb TV"
Brugeravatar
Af hans123
Der er af og til nogle iværksættere om leger med ide.
Men de ender nok med at være meget dyre og ingen gider købe.

Nye tv har rigtig høj standart. Og priserne er banket meget ned

Et Dumb tv kan hurtigt koste plus 50% pga lille markeds del
Af ziphnor
Hvad med rene "monitors"? Jeg har feks mit gode gamle Pioneer Kuro KRP-600M, som er ren skærm. Ingen tuner, ingen højtalere etc. Jeg synes det var en fin ide, da feks tuner fra dengang (lige som Smart OS nu) blev hurtigt forældet, selvom TV'et stadig virkede fint.

Det virker som spild på mig at sætte en masse elektronik i et TV som ikke nødvendigvis bliver brugt. Men det er sikkert fordi det er for komplekst at have mange udgaver af det samme TV?
Af ziphnor
hans123 skrev: 16 okt 2020, 11:51 Tuner del og lidt andel elektronik koster ikke meget for fabrikken.

Og lave modeller uden fordyrer bare produktionen .
Der er ingen tvivl om at det koster at have et mere kompliceret line-up, men jeg ville nu alligevel troet at der var noget at spare på ikke at have feks højtalere.