Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mojn

Jeg har just investeret i en Panasonic TH-42PX70E plasma skærm og en HDD-DVD EX77EN-K af samme fabrikant. Et ganske ordinært system men jeg er godt tilfreds med billedet.

Er klar over nogle af de ulemper vedr. burn-in, der følger med en plasmaskærm. Jeg prøver at følge rådene her på siden (”Burn-in på plasma tv af Torben Rasmussen”) med bl.a. 200 timers indkøring etc.

Mit spørgsmål er, om jeg vil løbe nogen risiko ved, allerede nu efter ca. 30 timer med test dvd og tv, at se en film på over 3 timer med sorte bredformats bjælker på skærmen?

På forhånd tak,
Chris
Af khougaard
Jeg havde selvsamme nervøsitet over brugen af min plasmaskærm(PX700), men alt er blevet gjort til skamme :-)
Jeg startede med at indstille skærmen korrekt med hensyn til kontrast osv. men har så bare brugt tvet, som jeg gjorde med det gamle crt. vi har set masser af film og andet med sort bjælke og vi har det tændt næsten hver dag fra 17- 24 så det bliver godt brugt.
I starten kun man ane en skygge på skærmen når det var tændt på samme kanal en hele aften/nat, man kan jo falde i søvn til en god film.
Men så skifter vi bare kanal og efter ganske kort tid er det væk og nu efter mange timers brug er det ikke noget vi oplevere længere.
Af ChrisT
Super! Tak for det khougaard - og god weekend

Chris