Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

kære alle,
Nu skal det være - der skal investeret i et tv - og helst et Sony. Størrelsen skal helst være 40 tommer, da jeg kun har plads til et tv på maks 1 meter i bredden.

Har tænkt mig at købe et Sony 40" W3000 - men er der alternative (helst Sony) - hvis kravet er:

Maks 100 cm i bredden, bruges til konsul (Ikke købt endnu - tænker på, om de hurtige bevægelser i spil er klare og tydelige), sidder 3-4 meter fra skærmen og - ikke mindst - har et tv-signal fra en alm. antenneforening, som vist nok udbyder signaler i digital kvalitet, hvad det så end betyder?!. Jeg har ikke noget Yousee, parabol, der viser HD-signaler, som jeg forstår det.

På forhånd tak for jeres svar - og tak for et super debatforum.
Af Beckham
Hvis det skal være Sony, så er der jo også deres D-modeller. De er også ganske glimrende. Hvis du kan opstøve en D3000, så vil det være et godt alternativ.
Af gullip
Er W3000 ikke bedre en D modellen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
W3000 har fuld HD hvor D3000 har 100 Hz. Det er en prioriteringssag, men 100 Hz har en ret positiv effekt på trailing på netop Sony's TV.
Af gullip
Okay, jeg går nemlig også og drømmer om et sony.. Men man kan jo ikke få det hele, medmindre man vil betale knap 19-20k for et 40x3500 :)
btw. hvordan har du fået så god indsigt i skærme? Det lader til du har temmelig styr på det stuff =)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ren interesse. Man trawler en del igennem på nettet og i hverdagen, hvis emnet har interesse.

Indsigten i den rent tekniske side af hvordan skærmene virker mv. udspringer af en medfødt "nørdethed" ;)

Men som sagt: Det kommer an på hvad du vægter højest. Fuld HD eller 100 Hz. Som sagt så er Sony stort set de eneste på markedet, der har formået at få noget godt ud af 100 Hz og D3000 har lidt af et ry for at være for godt til prisen - deraf udsprang D3500 som IKKE har 100 Hz.