Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#320287
Beocenter 9300 = CD - Kassette - FM, og BeoLab 3500, + BeoLink converter 1611 for
konvertering fra MCL til MasterLink, er stadig at finde i reolsystenet. Står idag nærmest
til pyndt på æres pladsen, for de ældre B&O klenodier, som skabte det brant som B&O
sælger ud af idag,

Højttalerne vi nu har til stereo lyd var et impuls køb, efter at have læst alle de gode test
af de små trådløse aktive Dynaudio Xeo 3 højttalere. Et behov der blev aktuelt her, da
YouSee lukkede ned for FM radio signalet via deres tv radio kabelnet.

Dynaudio Xeo sender-modul, kan sende til 3 sæt Xeo højttaler. Med samme stereo lyd,
eller forskellig stereo lyd til 3 rum. Til lydstyrke regulering har hver højttaler sæt sin egen
remote. Et højttaler sæt kan placeres i hvert sit rum i huset, op til 50 meter fra den trådløst
WiFi sender. - - - I kontoret/ soveværelset/ køkkenet, eller hvor du ønsker at lytte til musik
i god CD kvalitet. Jeg har aldrig fortrudt de to handel. Første sæt fra nye. Andet sæt købte
vi brugt.

Vi bruger dem primært til musik afspilning af Net-radio stationer, som streames via PC'en.
Men kan også hurtig kobles op til styring via iPad / iPhone hvorpå, 8Player App'en henter
mine Flac filer fra Nas-serveren. Lyd kvalitet, samt basen fra Xeo 3 overraskede mig stort,
og er idag de vores mest benyttede højttaler, når vi ikke ser TV, og får lyden via BV-7's
tilsluttede højttaler setup, i Dolby Digital 5.1 surround.
Brugeravatar
Af Millemis
#320301
Peter Pan skrev: 11. okt 2020, 10:47 Jeg betragter stadig mig selv som Bang & Olufsen entusiast, og vil også købe hvis der
skulle dukke noget op der tiltaler mig. OK - det er nemt at skrive sålænge det bedste
B&O jeg har valgt stadig virker fuldkommen fejlfri, muligvis fordi det ikke er nødvendigt
at modtage opdateringer fra B&O. Mine ældre statiske produkter, kræver ikke software
opdateringer, som B&O ikke altid har været lige heldige med, til frustration hos brugerne.
Straming muligheder har jeg opnået på en anden måde end via B&O's Apps.
Tjaaaa - alt det og mere til er muligt i mit setup bestående for størstedelen af B&O produkter (en del nyere end Peter Pan’s).
Jeg har ikke haft problemer med software-opdateringer.

Tværtimod fik mine tv (Avant 55/2014 og V1-32) for nu efterhånden flere år siden en opdatering, der gav mig Netradio direkte fra tv’et....ganske gratis - et tryk på Radio-knappen på remoten er nok.

Min Essence MK2 fik - også ganske gratis - en opdatering, der gav mig AirPlay2-mulighed.....ikke at jeg bruger det til noget, men immervæk :)
(Jeg foretrækker at bruge Airplay via netlink).

Og Bang & Olufsen-app’en virker fint her hos mig - bruger den dagligt/hele tiden.

Måske er det bare manglende kendskab, der afskrækker Peter Pan fra at bruge B&O’s nyere produkter?

MM
#320314
Millemis skrev:mine tv (Avant 55/2014 og V1-32) for nu efterhånden flere år siden en opdatering,
MM. Så er du jo heldig, fordi Avant 55" anno 2014 og V1-32" aldrig får opdateringer mere.
Så nu er du på den sikker side. Ikke flere problemer, før du skal give kage når dit Avant går i udu.
Billede Hvorfor holder mit tv længer end dit ?. Fordi jeg ikke kan drømme om at høre radio fra de kanaler jeg kan vælge på 'RADIO APP' på mit tv. (DTV = ATV hvor jeg også vælger min Netflix App).
Brugeravatar
Af bendix
#320320
Peter Pan skrev: 12. okt 2020, 15:00
Millemis skrev:mine tv (Avant 55/2014 og V1-32) for nu efterhånden flere år siden en opdatering,
MM. Så er du jo heldig, fordi Avant 55" anno 2014 og V1-32" aldrig får opdateringer mere.
Så nu er du på den sikker side. Ikke flere problemer, før du skal give kage når dit Avant går i udu.
Billede Hvorfor holder mit tv længer end dit ?. Fordi jeg ikke kan drømme om at høre radio fra de kanaler jeg kan vælge på 'RADIO APP' på mit tv. (DTV = ATV hvor jeg også vælger min Netflix App).
Jeg syntes ellers at Kataloget er ret imponerende på Radio. Hvilke kanaler hører du?
Brugeravatar
Af Millemis
#320334
Peter Pan skrev: 12. okt 2020, 15:00 Fordi jeg ikke kan drømme om at høre radio fra de kanaler jeg kan vælge på 'RADIO APP' på mit tv. (DTV = ATV hvor jeg også vælger min Netflix App).
Nej, det ved jeg!
Hos mig bruger jeg de B&O-højtalere, jeg (allerede) har købt - dvs jeg behøvede ikke at købe extra grej til det :p
Ej heller en extra ATV-boks!
Min ATV-boks er sat op til at bruge en 5.1-højtalerkonfiguration som standart, når jeg tænder (ser jo mest film osv ad den vej).
Netradiofunktionen er derimod sat op til at bruge en 2.1-højtalerkonfiguration som standart.
Dette gør det nemmere for både mig og konen.

Jeg ved det......den mulighed har du ikke på dit BSys3-baserede setup!
Sådan er der så meget.....du fifler bare videre med din iPad Mini, når du vil høre radio.

MM
#320377
Måske man skulle have beholdt den originale model... Jeg husker, at jeg havde sådan en Beogram 4000 på teenageværelset (dog ikke "brass tone"). Den var smart, men det var sq lidt buggy det pick-up-hejs.
Af SonyCPH
#320386
Peter Pan skrev: 12. okt 2020, 06:55 Billede
Billede
@ SonyCPH.
Vil du sende et billede af et kønt B&O hjem, set med dine øjne. <B
Det kan jeg vist ikke.
I mine øjne findes det ikke, idet b&o - som jeg ser det - altid har satset på at deres udstyr skulle være møbler og så forsøgt at designe dem derhen.

I mine øjne er et væghængt frameless TV betydeligt pænere end et B&O møbel
#320401
De væghængte B&O gør sig nu fint i min optik. BV11 var jeg især glad for, hvor Eclipse måske blev lidt for bastant, men når de først hang på væggen, så synes jeg de fungerede udmærket. Det er så ikke så venligt ift. at have et TV-møbel i nærheden, da de ofte fylder lidt i højden.
#320406
Tidligere B&O-medarbejder Jacob Lindborg, grundlæggerne af firmaet Display.io.
Laver billigt designer-tv uden tv. Dansk startup lancerer en billig 4K UHD- fladskærm,
uden indbygget software eller tunere. Iron Cast TV er skabt direkte til streaming.
55-tommer model - Pris 4.995 kroner. Nov. 2019. Læs også her.

Skulle være klar sensommer 2020. Husker dog ikke vi har set noget til denne fladskærm endnu. ? ?
Brugeravatar
Af Millemis
#320414
Peter Pan skrev: 13. okt 2020, 15:59 Tidligere B&O-medarbejder Jacob Lindborg, grundlæggerne af firmaet Display.io.
Laver billigt designer-tv uden tv. Dansk startup lancerer en billig 4K UHD- fladskærm,
uden indbygget software eller tunere. Iron Cast TV er skabt direkte til streaming.
55-tommer model - Pris 4.995 kroner. Nov. 2019. Læs også her.

Skulle være klar sensommer 2020. Husker dog ikke vi har set noget til denne fladskærm endnu. ? ?
Tak for den henvisning - selvom man jo kan være bange for om det nu ikke blot er tom luft, som så mange andre kickstarter produkter.
55” er vel lidt bette!
Og jeg kunne godt nøjes med en enkelt HDMI-indgang.....intet andet.
Fint at kunne konfigurere skærmindstillingerne udelukkende via en app.


Såååååå ville jeg blot tilslutte det til et BSys4 med dertil tilsluttede højtalere osv.
Eller et B&O Sound Center O_O måske - med en tunerboks.
Et ATV4, en CC og en Bluray-spille er alt, hvad jeg har brug for.

(Kommer nok ikke til at ske :p )

@Peter Pan
De er jo ikke langt fra dig. Hvad med at køre forbi og spørge hvad der bliver af det.....og hvad de har brugt alle de fine backer-penge til.


MM
Senest rettet af Millemis 13. okt 2020, 18:38, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#320415
Torben Rasmussen skrev: 13. okt 2020, 14:58 De væghængte B&O gør sig nu fint i min optik. BV11 var jeg især glad for, hvor Eclipse måske blev lidt for bastant, men når de først hang på væggen, så synes jeg de fungerede udmærket. Det er så ikke så venligt ift. at have et TV-møbel i nærheden, da de ofte fylder lidt i højden.
Jeg har nu altid været forelsket i BV11-55 på stafelistand.
Det blev så ikke til noget her - vidste ikke hvorhen med alt isenkrammet, jeg skulle tilslutte.

Det blev til en Avant/2014 på væggen i stedet med et lavt board nedenunder til at gemme alt skramlet.

MM
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 326