Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320354
Hej,

Jeg har en nyligt købt Sony XF9005, hvor den i tide og utide smider en af wifi, fordi at “Tilsluttet - Intet internet”.

Jeg er fint på wifi derhjemme på andre devices, derfor ved jeg at det er tv’et som den er galt med.

I øvrigt er tv’et og dets brugerflade også ufattelig langsomt og hakkende i det - også i tide og utide.

Generelt set mener jeg, at det er en mandagsmodel, alternativt bare et elendigt TV med forfærdelige billige komponenter.

Uanset hvad, kan jeg kræve at butikken tager tv’et retur, med de skavanker det har?

Overordnet set er helhedsoplevelse af tv’et forfærdelig, sammenlignet med et Lg Oled TV som jeg også ejer - herunder også billedkvalitet i f.eks lavere opløsning som kabel-tv i 720 eller 1080p.
#320358
Du kan næppe kræve noget. Hvis det er defekt kan du indlevere det til reparation, men det vil nok kun kunne omhandle Wifi og er fejlen relateret til et samspil med din router, så bliver den svær.
#320362
Thomas Hedegaard skrev:Hej,
Generelt set mener jeg, at det er en mandagsmodel, alternativt bare et elendigt TV med forfærdelige billige komponenter.

Uanset hvad, kan jeg kræve at butikken tager tv’et retur, med de skavanker det har?

Overordnet set er helhedsoplevelse af tv’et forfærdelig, sammenlignet med et Lg Oled TV som jeg også ejer - herunder også billedkvalitet i f.eks lavere opløsning som kabel-tv i 720 eller 1080p.
Ja,OLED er bare godt og svær at sammenligne med et LCD tv men jeg tror nu de fleste XF90 ejere stadig er godt tilfredse. Syntes ikke at Sony har været så meget i kassen for at bruge billige komponenter som generelt og vedvarende underdimensionerede kondensatorer (lytter) i strømforsyningsdelen, som andre store mærker..Men man kan jo aldrig vide..

Dette står der i et andet forum:

https://community.sony.co.uk/t5/android ... 8?nobounce

Ved ikke om det virker? :o
#320379
Det kan næppe være noget med tv'et at gøre om du modtager 720p eller 1080p. Det afhænger af signalet det bliver fodret med. Ang. menuerne, så er Android ikke kendt for at være det mest smooth system. Selv synes jeg dog ikke det er så slemt igen. Har du fået lavet en system update? Der er bestemt forskel på de første versioner og så de nyeste.
#320384
bbplayer skrev: 13. okt 2020, 09:14
PeterD skrev: 12. okt 2020, 22:07 Dette står der i et andet forum:

https://community.sony.co.uk/t5/android ... 8?nobounce

Ved ikke om det virker? :o
Må jeg foreslå et par andre briller , eller bare du gider læse indlæg i tråden du svarer på? Det var det første svar personen fik, som du skriver igen, og så på engelsk, altså.....
Ja, jeg skulle være gået til Louis Nielsen.. :)