Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Protan
Hejsa

Jeg synes det kunne være fedt og prøve at få ambilight til mit tv, dog indrømmer jeg gerne at jeg synes det lidt voldsomt at skulle købe 3 hue dele (ca. 3.400kr ialt) for at kunne få noget RGB belysning til mit tv.
- Philips Hue Play Gradient Lightstrip
- Philips Hue Play HDMI Sync Box
- Philips Hue Bridge 2.1

Nogen eksperter herinde som kan anbefale eller kender til nogle alternativer?

Tak for hjælpen!
Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg droppede det, da jeg læste HDR ikke er understøttede som signal, og den kun virker med hele farver, og ikke som ambilight på deres egne tv, altså flere farver på en side.

Så de mangler meget i det setup, før man får det som philips kalder ambilight på deres egne tv.
Af Protan
Det kan da ikke passe at der ikke er andre 3 parts producenter eller lign som har produceret noget lignende, som kan kobles til dit tv, uden at du skal give din førstefødte xD
Brugeravatar
Af bbplayer
Protan skrev: 09 okt 2020, 21:39 Det kan da ikke passe at der ikke er andre 3 parts producenter eller lign som har produceret noget lignende, som kan kobles til dit tv, uden at du skal give din førstefødte xD
Måske skal du bare give efter og få et philips tv.

Jeg har haft det men de par dengang blev defekte og synes ikke helt man var i fuld kontrol over skærm og billede men det er nok bare mig, jeg var stadig glad for ambilight som effekt.
Ikke helt det sammen men der er det her produkt som jeg har købt fra UK

https://www.biaslighting.com/

LED du kan sætte bag på af høj kvalitet med 6500k farvetemp. Jeg tror ikke det er smart at bagbelysningen på TV'et skifter farve... Det vil påvirke nøjagtigheden i farverne i billedet negativt hvis lyset i rummet har en anden farve end 6500k. Især hvis det skifter hele tiden.

6500k kunne man også kalde video-hvid eller TV-hvid. Et bare nogenlunde korrekt indstillet tv der viser hvid vil mao. vise ca. 6500k.

Hvis man slukker lyset i stuen og så kun har det her 6500k (som er væsentligt koldere end stuebelysning på ca 2700k) - så for man nøjagtige farver.

Det er video-file LED strips med andre ord. Mig bekendt er der intet der sælges i dk der kan dette.