29 sep 2020, 22:23
Jeps, så blev det min tur med tordenfluerne.
PANASONIC 75" UHD LED TV TX75FX780E købt 1. August 2019 hos POWER til 9999,- kr har 8 tordenfluer og 1 lysende lyserød pixelfejl.
Kontakter Power om problemet, men der henvises til Panasonic.
Panasonic afviser at tordenfluer er dækket af reklamationsret, ignorere pixelfejl og henviser tilbage til Power.
Power bekræfter dette, men da jeg stiller spørgsmål om det retsmæssige, og fastholder min reklamation, flyttes fokus til min pixelfejl, og nu vil Power have TV sendt til service, før reklamation kan behandles.
Jeg stiller spørgsmålstegn ved dette, da der kun er en pixelfejl, og skriver at jeg ikke har interesse i yderligere omkostninger ved returnering.
Tv afhentes, tjekkes og ingen pixelfejl konstateres men der er dog tordenfluer, som ikke dækkes.
Reklamation afvises, og tv kan på min regning repareres for 23.547,- kr. Sendes retur for 1875,- kr eller kasseres for 1188,- kr.
Dette var netop, hvad jeg ville undgå og gør nu opmærksom på diverse fora samt Forbrugerklagenævnets afgørelse i lignende sag.
Power vil nu vise sig fra sin gode side og betale de 1875,- kr for at få mit TV tilbage.
Eller måske fordi Power har fået oplyst af Panasonic, at et TV skal have over 3 pixelfejl for at blive dækket af reklamationsret, og jeg hele tiden har oplyst antallet er 1
Power vil ikke gøre mere, så sagen indsendes til Forbrugerklagenævnet.