Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har lige købt et LG UN81
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... n8100-2020

Jeg synes billedet er super flot og efter at have brugt indstillinger fundet på nettet fra anmeldelse står det super skarp.
sagen er at når jeg starter TV2 play op og udsendelse begynder så opleves 1-2 sekunders pixelering, herefter 5-7 sekunder lidt uskarpt, hvor efter billedet indstilles og alt er bare kanon.
Det er samme med div andre streaming tjenester, men slet ikke så meget som med TV2play. jeg har ikke TV kanaler så ved ikke hvordan det håndterer det.
Det er selvfølgelig ikke længe, men giver lidt irritation alligevel.
Men er det normalt og opleves lign på andre LG TV.
Jeg er ellers mega tilfreds med TV'et og gav 2999.- på tilbud igår.
Måden streamingtjenesterne virker på er, at de starter op i lav bitrate og så tager det lidt tid imens App'en tester hvad din båndbredde er. Først herefter får du adgang til bedre kvalitet i form af en højere bitrate. Der kan være forskel fra App til App på hvor lang tid det tager at "låse" kvaliteten og det vil også afhænge af hvor stabil din internetforbindelse er, samt hvor stabil forbindelsen til den tjeneste du bruger er.

Med andre ord: Det du ser er normalt for streaming. Det er ikke TV'et skyld.
Torben Rasmussen skrev: 05 okt 2020, 10:53 Måden streamingtjenesterne virker på er, at de starter op i lav bitrate og så tager det lidt tid imens App'en tester hvad din båndbredde er. Først herefter får du adgang til bedre kvalitet i form af en højere bitrate. Der kan være forskel fra App til App på hvor lang tid det tager at "låse" kvaliteten og det vil også afhænge af hvor stabil din internetforbindelse er, samt hvor stabil forbindelsen til den tjeneste du bruger er.

Med andre ord: Det du ser er normalt for streaming. Det er ikke TV'et skyld.
Ah, ok taK.
Har lige haft et 32" i den gamle 5 serie og i sidste uge et samsung TU8505 og ingen af dem har gjort det eller ihvertfald så tydeligt.

Godt at høre helt præcis hvorfor og at det trods alt er normalt.
Er nemlig super glad for TV'et, så jeg må vænne mig til det ;-)

Havde svært ved at vælge et nyt 43" da udbudet trods alt ikke er lige så stort som på de større modeller (tommer)