Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære forum

Jeg har brug for jeres hjælp i forbindelse med at jeg skal udskifte mit "gamle" Pioneer PDP-428XD plasma tv købt d. 18/12-2007.

Til information kan jeg oplyse følgende;
  • Budget maksimalt 10.000kr
  • Afstand fra sofa til væg 3 meter 40 cm
Plads til rådighed på væggen er 154 cm

Jeg vil gerne udnytte pladsen optimalt, så jeg går ud fra at 65" er bedst?

Andetsteds på dette forum har jeg læst, at det er dårlig timing at timing og købe tv på nuværende tidspunkt, black friday indbefattet.

Hvilket TV ville i vælge at købe ud fra de opstillede kriterier?
Under alle omstændigheder et 65” OLED . Spørgsmålet er så, hvad der er at vælge mellem på købstidspunktet, hvor Black Friday afgjort vil være en god skæringsdato . .
Vi har jo adskillige anmeldelser af TV, hvor jeg synes vi kommer ret godt rundt fordele og ulemper. Hvis du spoler tilbage til de år hvor OLED var nyt, så er der en del fokus på hvordan forskellene opleves i anmeldelserne.
rené.jørgensen skrev: 02 okt 2020, 06:40 Alle svar peger på OLED men uden at begrunde hvorfor. Er OLED virkelig så meget bedre i gengivelse af sort i forhold til de andre teknologier?

Mvh René
Det er meget nemt at begrunde hvorfor = overall billedkvalitet !

Nu findes der jo reelt kun en anden teknologi - og det er LCD . . . Og retfærdigvis, så har både Samsung og Sony haft nogle få topmodeller, der et godt stykke hen af vejen har været på niveau m OLED, uden helt at udligne - men så har prisniveauet også været helt deroppe, og over. .

En klar fordel ved OLED er, at bundniveauet er ekstremt højt. Det betyder at du får tæt på 1:1 billedkvalitet med referencemodellen - uanset hvad du vælger .