Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimk
God eftermiddag Flatpanels.dk :p

Er der en venlig sjæl der lige hurtigt vil skrive de bedste modeller/serier inden for de fortrukne mærker såsom panasonic, samsung, LG, Sony mv. regner med at skal købe enten 26" eller 32" ...

Mvh,

Kim K O_O
Af kimk
Evt. bare en god model, som kan anbefales til lidt film i weekenderne og tv i hverdagene ..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du lagt dig fast på et budget og hvad er begrundelsen for at Tv'et skal være så lille?

I de størrelser er det desværre oftest et valg imellem den model der er mindst ringe og ikke hvilken model der er bedst...

I 32" genren er der meget bred enighed om at Sony D3000 er det bedste TV, men hvis du er villig til at gå op i 37" så kan du få et Panasonic PX70 i stedet og det vil egne sig noget bedre til dit brug.
Af kimk
Jeg sidder ca. 3m fra skærmen, og vil at have den kommer til at føles alt for stor! Men den Sony du snakker om er det KDL32U3000?
Af kimk
Ja regner med at jeg vil give ca. 6k for et tv - det er mest til normal brug, så ser ikke en grund til at købe et vildt dyrt et...
Af Beckham
Hold dig fra Sony's U-serie. Det er den absolut dårligste fra deres side. Iøvrigt sidder jeg lige lidt over 3 meter fra min 40". Det er ingen problem. Men det er selvfølgelig også smag og behag mht. den slags...:-)
Af kenneth molin
Den sony skærm der tales om af Yakken hedder sony 32D3000

Se test her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

sony serien D3000 i skærme over 32" er udgået og er afløst af D3500 serien. Af ukendte årsager har sony fjernet 100 hz fra D3500 serien, som efter sigende skulle være en forbedring på D3000 serien.

Hilsen Kenneth
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
kimk skrev:Ja regner med at jeg vil give ca. 6k for et tv - det er mest til normal brug, så ser ikke en grund til at købe et vildt dyrt et...
Så må du være indstillet på at få hvad du betaler for. TV til mindre end 8000 kr. er generelt noget hø og som nævnt tidligere, så bliver det en sag om at vælge det "mindst ringe" i stedet.

Og nej, Sony 32D3000 er ikke det samme som 32U3000. Du skal finde det TV der specifikt hedder D3000 - ikke andre numre eller bogstaver.
Af Augu
Kim har selv det LG tv som du snakker om bare i 76 modellen. Det er vist noget med farven på foden?

Jeg er tilfreds med det, bruger det i vores soveværelse. Syntes det har flotte farve, og står skarpt. Lyden er fin, og designet ligende det Samsung som jeg leverede tilbage med fejl. Eneste problem jeg har, er at menuen, er lidt dummere end det var på mit gamle tv. Men nu syntes jeg ikke at menuen betyder så meget, da man ikke sidder og kikker ret meget på den. Den virker, men er lidt indviklet.
Af kimk
Har kigget på det ude i elgiganten, og synes det så rigtig fint ud! Jeg køber det i dag, og så kan jeg aflevere det tilbage inden 30 dage, hvis jeg ikke er tilfreds med fjernsynet!