Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg skal have en fladskærm til vores soveværelse 8) , men er lidt usikker på hvilken jeg skal vælge. Det skal gerne være en rimelig billig løsning. Jeg regner med 19 til 22 tommer, da vi kun er ca. 2 meter væk. Jeg synes det er meget svært at vurdere kvaliteten, da der heller ikke er mange test af de mindre fladskærme.

I stuen har jeg en DVD optaget med analog tuner (signal fra kabel-tv) og planen er at overføre signalet trådløst - har kigget på Philips slv 3220.

Jeg vil jo gerne kunne skifte programmer i soveværelset og også kunne se DVD optagelserne.

Desuden vil jeg jo gerne være lidt fremtidssikret til når jeg skal have et nyt fjernsyn i stuen, hvilket dog ikke er lige med det første!

Er der nogen der har nogle forslag?

På forhånd tak!

Jakob
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lad mig lige forstå det her korrekt:
Kan SLV 3220 sende noget retur til din recorder? Ellers får du meget svært ved at kunne benytte dennes tuner som kilde til dit TV. Får TV'et i soveværelset ikke et seperat TV-signal via et kabel?
Af TYBO
19 til 22 er altså ret småt på 2 meters afstand.

Har selv et 37" i mit soverværelse med ca. samme afstand hen til TVet og det er helt perfekt.

I kan rolig gå efter et 32". De ligger på ca. 4000kr.
Af Espesen
Tak for jeres svar!
TVét i soveværelset får ikke seperat tv-signal, da der kun er antenne stik i stuen. Jeg mener at SLV3220 kan sende signal tilbage til DVD-optageren så man kan ændre kanal og starte afspilning af optagelser.
Det er i hvert fald det der er meningen.

TYBO:
Hvilket fjernsyn vil du foreslå?
Af TYBO
Træk et kabel fra stuen og op på loftet og så ned i soveværelset.
Sådan har jeg gjort.
Jeg har antennestik i alle rum nu :)
Du skal selvfølgelig have en fordelerbox og en forstærker på.

Jeg har købt en Toshiba.
Der får man meget for pengene.

De ligger omkring de 4000kr for en 32".
Lad være med at gå under 32" hvis der er væg til mere.
Dem under 32" har dårlig panel.

Et eksempel på en under de 4000kr:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=400605

For under 4500kr kan du få flere af de kendte mærker....men kommer an på hvor meget du vil ofre.
Men selv de billigest 32" er bedre end dem under 32".