Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kort kommentar til streaming vs, flow tv. Det er rigtig nok at mange streamingtjenester, især de udenlandske, leverer højere kvalitet end flow tv. Der er dog lige et MEN på denne front....og det er når det kommer til sport. Her kan streamingtjenesterne ikke være med når vi sammenligner med flow tv.
Jeg forstår ikke helt tråden.
Du spørger til én ting, men bliver så pludselig overbevist om, at du gerne vil bruge lidt mere, men i min verden er tæt på den dobbelte pris ikke "lidt mere", og på ingen måde tæt på de 900 kr., der skrives!

Ingen tvivl om, at LG B9S er et godt TV til prisen og alle pengene værd (vel at mærke, hvis det er tilgængeligt).
Det er det TV jeg ville anbefale, hvis dit budget var et andet, men så ville jeg også anbefale dig at gå efter et 65", med mindre du sidder meget tæt på.

Som jeg kan se, så er de ikke til at finde på lager, og til 4.444 kr., så får du et rigtigt godt TV, som jeg er sikker på, du vil blive glad for, og da du selv skriver, du er nybegynder, så kan du sikkert sagtens bruge det som ekstra TV, hvis du senere finder ud af, du har nogle penge, der brænder i lommen, og der kommer et godt tilbud på et større OLED...
Supergris skrev: 22 sep 2020, 17:01 Jeg forstår ikke helt tråden.
Du spørger til én ting, men bliver så pludselig overbevist om, at du gerne vil bruge lidt mere, men i min verden er tæt på den dobbelte pris ikke "lidt mere", og på ingen måde tæt på de 900 kr., der skrives!

Ingen tvivl om, at LG B9S er et godt TV til prisen og alle pengene værd (vel at mærke, hvis det er tilgængeligt).
Det er det TV jeg ville anbefale, hvis dit budget var et andet, men så ville jeg også anbefale dig at gå efter et 65", med mindre du sidder meget tæt på.

Som jeg kan se, så er de ikke til at finde på lager, og til 4.444 kr., så får du et rigtigt godt TV, som jeg er sikker på, du vil blive glad for, og da du selv skriver, du er nybegynder, så kan du sikkert sagtens bruge det som ekstra TV, hvis du senere finder ud af, du har nogle penge, der brænder i lommen, og der kommer et godt tilbud på et større OLED...
LG B9S var til salg for 6995 i power i weekenden. Er siden blevet udsolgt, undtaget et par butikker.

Budget 6000,- LG = 6995,- , det er vel ikke helt ved siden af?
Tak for input.
Jeg er helt nybegynder i tv verdenen ift hvad man skal gå efter. Men jeg vil stadig gerne have noget der er i orden. Derfor spørger jeg her. Mit nuværende tv er et 9 år gammelt 40 tommer Sony som ikke kan mere. Nu skal jeg finde en afløser som kan stå i stuen i mange år (jeg køber tydeligvis ikke tv så tit).
Jeg ved ikke hvilket prisniveau der skal til for at give mig et godt tv. Derfor lægger ud med et beløb som jeg ved min konto kan undvære.
Jeg er glad for alle input og tager dem alle i betragtning. Er spændt på hvad det ender med.
Jeg ville ikke anbefale et TV, hvis jeg ikke vidste, det var i orden!

Sony XF90 har været en af mine favoritter, men nu hvor Samsungen er faldet så meget i pris, og faktisk er billigere end Sonyen, ville jeg nok selv vælge den, da jeg betragter de to TV ret jævnbyrdige, med hver deres fordele og bagdele.

Holder du dig til en af de modeller, der er blevet anbefalet, er du ret sikker på, du vil få et af de bedste TV i den prisklasse, du spørger til, men du skal sædvanligvis være hurtig, da lagrene er ved at være tømte, og de nye modeller er betydeligt dyrere, hvor de sjældent, (i nogle tilfælde dårligere) har noget egentligt bedre at tilbyde...