Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fendvig
Hej Alle

Sidder lige pt og er lidt i tvivl om min næste skærm skal være justerbar i højden eller ej og ville gerne høre om der er nogle af jer der har erfaringer med at gå fra en højdejusterbar skærm til en uden den mulighed..?

I øjeblikket sidder jeg med en 17" Viewsonic VP171b. Skærmen er justerbar i højden og efter at have haft den i en del år nu, ja så vænner man sig jo til at have skærmen hævet en del.

Sagen er den, at jeg har fået et super godt tilbud på en Samsung Syncmaster 2032BW, men jeg har så også lagt mærke til at den absolut ikke er justerbar i højden og virker meget "lav" i forhold til min nuværende skærm.

Er godt klar over at det nok i bund og grund er et spørgsmål om tilvænning, når man får en ny skærm ind af døren, men ville ihvertfald lige høre om der er nogen som netop er gået fra en skærm som min med mulighed for højdejustering over til en skærm uden og måske har en kommentar til det. :)

Det skal lige siges at jeg ikke bruger min skærm til kontorbrug særlig meget. Højst et par enkelte sider i word bliver det til ind imellem. Ellers er det spil og måske en film af og til, den bliver brugt til.
Af yak
Du har da ret i, at det i nogen grad drejer sig om tilvænning, men det drejer sig også i nogen grad om din højde.
Jeg er ikke selv spor i tvivl om, at min næste skærm, som bliver en ny fladskærm, skal have højdejustering.
Jeg sidder meget af tiden ved en ældre CRT-skærm med højdejustering, og har også fået købt en fladskærm uden denne mulighed.
Denne "mangel" har jeg fortrudt adskillige gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ældre CRT skærme manglede selvfølgelig også denne mulighed, men jeg synes det er lidt skammeligt at producenterne i så høj grad også udelader muligheden på fladskærmene. En af fordelene ved fladskærmene er jo netop at deres lave vægt tillader at man positionerer dem anderledes.

Jeg ville aldrig købe en skærm der ikke kunne justeres i højden, med mindre jeg var 100% sikker på at den højde skærmen havde, matchede den højde jeg normalt havde min skærm i.

Med dét sagt, så har skærmen vel fået tildelt den højde som Samsungs undersøgelser har vist var mest anvendelig. Man må gå ud fra at der ligger blot en lille smule fornuft bag deres valg af fod på skærmen.
Af Fendvig
Jeg har nu taget springet og fået anskaffet mig skærmen fra Samsung her i løbet af dagen. Lækker skærm hvis det da ikke lige var for en irriterende rød pixel lige midt i skærmen... Ned og bytte..grr :(

Men som Yakken rigtig siger, så begriber jeg simpelthen heller ikke hvorfor vi ikke får mulighed for højdejustering på flere skærme på markedet. Hader at forelske mig i noget bestemt elektronik, for så at finde ud af at det ikke lige har alle de ting man leder efter. (Men med som meget andet, ligger der nok en eller anden økonomisk baggrund bag fra producentens side) O_O

Lige pt er det dog "nice to have" for mig at have en skærm som er justerbar i højden og ikke et krav som sådan, så nu må den nye skærm stå sin prøve den næste uges tid :)