Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har kig på et nyere tv til omkring 26.000 kr, der ikke er nedsat, men en nyere model.

Er de til at handle med hvis man går ned i butikken, eller er det spild af tid?
Hvis du kommer efter et Sony 75XH9505(?) og gerne vil have en lavere pris er jeg sikker på, at den flinke sælger kan anbefale dig et LG NanoCell til en lavere pris ;) Eller rabat på ekstra forsikring og en kalibrering.

Hvis vi for diskussionens skyld antager, at det er den model, der er tale om, så kan man se på PriceRunner, at 65"-udgaven blev sat adskillige tusinde ned for få uger siden.

Det samme med 55"-udgaven, som også fik et gevaldigt hak i prisen på samme tidspunkt.

85"-udgaven blev sat ned fra 35.000 til 29.000 i nogle uger i august, men er nu tilbage på 35.000.

75"-udgaven har stadig til gode at komme på tilbud, men som de andre størrelser er den over 4 måneder gammel, så mon ikke det snart er tid?

Hvis der er tale om en anden model så tjek prishistorikken for den påtænkte størrelse og andre størrelser for samme model. Evt. også tjek prishistorikken for modellens forgænger.

Bliver vi ved eksemplet med 75XH9505 og kigger på forgængeren 75XG9505 kom der en god prisnedsættelse i oktober måned 2019 og et ekstra godt tilbud omkring Black Friday, hvor sidstnævnte pris først blev almindelig i januar måned 2020. Senere er prisen steget igen. Dog kan XG9505 i 55" og 65" fås til noget der minder om foræringspriser, sådan relativt set.

...

Sorry. Jeg har ikke et konkret bud på, hvad deres politik er. Min egen erfaring i sin tid var, at de ville prismatche og give rabat på ekstra forsikring og den slags, men ellers var vanskelige at hugge eller stikke i hvis man kom efter en helt konkret model og ikke kunne overtales til at vælge noget andet (hvor sælgeren måske havde et større spillerum).

Jeg gider personligt ikke lege med, så jeg holder blot øje med priserne og venter på et godt tilbud, når jeg endelig skal bruge noget. Og får det gerne leveret, så jeg slet ikke skal snakke med en sælger. Eneste tidspunkter jeg går i Elgiganten er a) hvis jeg blot skal ind og ose og ikke har i sinde at købe noget som helst eller b) det jeg skal købe er noget jeg kan tage fra en hylde og gå direkte til kassen med.

Jeg ved ikke hvilken rabat du regner med at kunne opnå, men jeg har svært ved at tro - hvis noget overhovedet kan lade sig gøre - at det vil være af en størrelse som står mål med de prishug man må forvente til Black Friday, hvis ikke i tiden op til Black Friday.
Tak for svar, det er præcis 75XH9505 som jeg har kig på, som jeg har set gode anmeldelser på.
Drømmemodellen er et LG cx77, men det er for pebret for min smag prismæssigt.

Vil helst gerne have et tv nu, og ikke vente til et muligt godt tilbud til black friday.

Mvh
Philip
Af Waqas
Jeg ved at på enkelte Samsung QLED tv er der en avance på 35% eller mere, men tror at du får svært ved at handle/prutte om prisen, tror ikke at sælgerne må give kontant afslag, de må kun prismatche eller give "rabat" på kalibrering, forsikring eller vægophæng og den slags ligegyldige ting.
Tak for gode inputs, det er nok smartest at vente på et slagtilbud på den helt rigtige.

Jeg nappede et Sony XG95 i 65" til 7000 kr., som virkede som et godt tilbud, og dulmer behovet på den korte bane.

CX77 må vente til at det er nede i menneskepriser :)
Til kun 7000 kr hvor henne til denne pris ?
Bertramsen skrev: 14 sep 2020, 22:53 Tak for gode inputs, det er nok smartest at vente på et slagtilbud på den helt rigtige.

Jeg nappede et Sony XG95 i 65" til 7000 kr., som virkede som et godt tilbud, og dulmer behovet på den korte bane.

Forsøgte at få rabat på Sony X93 da den udkom for nogle år siden. Den stod til 30.000. Jeg mener kun jeg fik presset dem til 1500 rabat.....så endte med ikke at købe på det tidspunkt.
miversen10 skrev: 16 sep 2020, 14:40
Bertramsen skrev: 14 sep 2020, 22:53
Hvad er menneskepriser for dig ? :) jeg går nemlig også og venter.. :P
Jeg venter nok også men her er det -20.000 . en google søgning på historik fra C8, viser den har været nede i 28.000 , så måske er menneskepriser i år -25.000, desværre, der tror jeg ikke jeg gider være med selvom der er kolde feriepenge på vej.