Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, når prisen begynder at falder lidt mere til et mere fornuftigt leje på de nye 2020 modeller. Hvad regner du med skulle ændre sig radikalt til næste år modeller?

Holder selv øje med prisen på et 48 tommer CX som jeg skal bruge til et kommende RTX HDMI 2.1 grafikkort, så jeg skal gerne have de to ting sammen når jeg engang bliver i stand til at modtage kortet (supply & demand :( ) Og jeg regner HELT klart med at prisen kommer til at falde markant inden da.

Mht. Konsollerne har LG 2020 skærmene jo allerede alt hvad du skal bruge, inkl. VRR 40-120 fps og LFC. Så i forhold til lige netop konsol er der ikke nogle betydende forbedringer at se frem til. Til PC kunne man måske håbe på Displayport og mere end 120 fps (Selv om det gør det til mit temperament, jeg skal bare over 100 fps med så meget supersampling som muligt), men f.eks >120 fps anskuer jeg så som ret usandsynligt at vi kommer til at se.
Beckham skrev: 09 sep 2020, 20:36 CES rundt om hjørnet? Er det ikke først til januar? Når det er sagt så virker det dog ikke til at der sker det store på OLED fronten i disse år.....om der sker mere i 2021 ved jeg ikke.
Torben Rasmussen skrev: 09 sep 2020, 21:46 Der udkommer jo ikke TV samtidigt med CES. Første modeller rammer tidligst i slutningen af marts næste år.
Ved godt CES er først til Januar og release til Marts hvis vi heldige, det var sådan relativt ment :)
TBC skrev: 10 sep 2020, 03:48 Ja, når prisen begynder at falder lidt mere til et mere fornuftigt leje på de nye 2020 modeller. Hvad regner du med skulle ændre sig radikalt til næste år modeller?

Holder selv øje med prisen på et 48 tommer CX som jeg skal bruge til et kommende RTX HDMI 2.1 grafikkort, så jeg skal gerne have de to ting sammen når jeg engang bliver i stand til at modtage kortet (supply & demand :( ) Og jeg regner HELT klart med at prisen kommer til at falde markant inden da.

Mht. Konsollerne har LG 2020 skærmene jo allerede alt hvad du skal bruge, inkl. VRR 40-120 fps og LFC. Så i forhold til lige netop konsol er der ikke nogle betydende forbedringer at se frem til. Til PC kunne man måske håbe på Displayport og mere end 120 fps (Selv om det gør det til mit temperament, jeg skal bare over 100 fps med så meget supersampling som muligt), men f.eks >120 fps anskuer jeg så som ret usandsynligt at vi kommer til at se.
Du helt bestemt inde på noget :) er ikke 100% sikker på hvad jeg forventer af den nye OLED skærm fra LG, men måske 144 (eller højere) refresh rate? de kan jo altid forbedre CPU'en i den.

Men jeg tror jeg vil gå efter et model nu, har ikke haft et TV siden 2013/14.