Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter_P3
Hej eksperter!

Jeg vil gerne høre jeres mening om dette TV som jeg kraftigt overvejer at købe. Kan det anbefales?

Kan ikke helt hitte rede i hvad forskellen er på PX og PV???

Samtidigt findes der 70, 71 og også 74. Hvad er forskellen her?

Hvad med E og A som nogen gange er i beskrivelsen (42PX70E)?

Vil lige benytte lejligheden til at rose det her forum. Det er kanon!!

Håber i kan hjælpe! :)
Af Peter_P3
Tak for svaret. Men hvis jeg nu køber en 71 F, så ved jeg stadig ikke hvad jeg køber. Er der ingen der ved noget om dette??
Af Muntjac
Jeg har selv et 42PX70 som jeg er meget glad for.
Sådan som jeg forstår det, så er E den europæiske version, og EA er vist bare nyere end den...

Jeg fik at vide at 7 modellen er skrabet ift. 70 og da jeg så dem ved siden af hinanden var jeg enig

NB: Jeg havde lige fået blandet nogle ting sammen før - er rettet nu :-)
Senest rettet af Muntjac 16 feb 2008, 20:29, rettet i alt 1 gang.
Af red_martians
PV er uden digital-tuner til jord-net. (dvs. fra antenne til antenne gennem luften)
PX har denne.
Design-mæssigt er forskellen at PV har mat sort fod og PX blank sort fod. Ellers er der ingen.

70, 71 og 74 er sværre, men skal nok ses som modeller der bliver markedsført forskelligt, men reelt er samme model. eHvis en køber er intereseret i en 74, tjekker han ikke ikke 70, og er derved bedre bundet til forhandleren (denne tendens ses også med nogle sony-skærme) Det er samme skærm.

E, EA og FA... kan handle om firmwaren de er født med, men kunne måske også hentyde til fabrik eller noget helt tredje som produktions-måned... E er i hvertfald ældst og FA nyest. Kan også være en hardware-opdatering (altså billigere eller bedre hardware) osv. Men alt i alt ses der ingen forskel.
Af Peter_P3
Mange tak for det gode svar.

Var ved at bestille et 42PX71F i Tyskland.

Det var lidt for usikkert syntes jeg, så nu har jeg bestilt 42PX70E i DK.

Har i nogle gode råd til at skåne skærmen fra starten udover 200 timer scanning med de links der er henvist til andetsteds? Skal man virkelig bare sætte den på flimmer og lav kontrast de første 24 timer??
Af Michael Somchai
Hej.

Jeg vil bare lige høre om hvor meget du skal betale for det panasonic 42PX70E, da jeg overvejer at købe det samme ?

Mvh Michael

Peter_P3 skrev:Mange tak for det gode svar.

Var ved at bestille et 42PX71F i Tyskland.

Det var lidt for usikkert syntes jeg, så nu har jeg bestilt 42PX70E i DK.

Har i nogle gode råd til at skåne skærmen fra starten udover 200 timer scanning med de links der er henvist til andetsteds? Skal man virkelig bare sætte den på flimmer og lav kontrast de første 24 timer??