Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bach1969
Mit Sony tv er blevet 6 år gammelt og jeg overvejer og skifte det, men har læst op og ned, men er ikke blevet meget klogere, så jeg koger det ned.

*Må ikke have baggrundslys (som visse Phillips) hader det :D
*Har de sidste 30 år haft Sony, men er åben for alternativer
*Står i stue med lys fra vinduer
*Kører lyd over Sony receiver, så tv-lyd betyder ikke så meget
*Har Apple tv med div. streaming tjenester
* PIP - Billede i billede
* Plads til et cam, CI/CA (Conditional Access-modul)
* Gerne optagelse på usb
*Uden kamera
*Er ikke billede nørd, så et godt billede til prisen, uden at man betaler meget for lidt forskel.
* står på bord

Jeg tænker pris mellem 8-16.000,-

Al hjælp vil blive modtaget med glæde :)
Per
Brugeravatar
Af hans123
PIP kræver vis dual tuner så kik efter det
De fleste kan optage på usb

Så find et OLED til dit budget
Af PeterD
De sidste 30 år (!).. :o

Hvis du er glad for mærket, så er der vel ikke tungtvejende argumenter der taler for et skifte?
Af Supergris
Jo, Sony er ikke specielt konkurrencedygtige med deres priser, som markedet er for tiden.
Hvis valget falder på et OLED, så står LG, efter min mening, betydeligt stærkere, og hvorfor ikke gå efter det bedste TV til prisen, i stedet for at holde sig til ét mærke?
Af Bach1969
Jeg er glad for Sony, men det handler mere om det bedste til prisen.... og der ved jeg ikke om LG, Samsung eller noget andet er et bedre valg og jeg ved heller ikke om det skal være LED, OLED eller QLED jeg skal gå efter...

Ud fra de behov jeg har listet op er der så nogen modeller jeg skal kigge specielt godt på?

De bedste hilsner
Per
Af henrik.yde
Hvis du søger det bedste billede til prisen, så er dette her svært at komme uden om. Det har dog ikke dobbelttuner og derfor heller ikke PIP:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... -oled55b9s
Hvis du hellere vil fortsætte med Sony, så kunne dette her med dobbelttuner være en mulighed:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... tv-kd55ag8
Af Bach1969
Jeg tænker, har LG ikke modeller med dobbelt tuner for det vil jeg være ked af og må undvære

Sony - hvilke forbedringer er der på AG9 fremfor AG8 eller....jeg har virkelig svært ved at finde forskelle i Sonys program... Så hvis der er nogen der kan hjælpe mig der, så vil jeg være glad :)

jeg kender ikke til LG men jeg er meget åben for et skifte til dem, hvis de kan opfylde mine ønsker :)
Af Globulus
Sony AG8 vs. AG9:
https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... 9g/846/833

"The Sony A9G OLED is very similar overall to the Sony A8G, but is a bit better for gaming. The A9G has much lower input lag, and all four HDMI ports support the full bandwidth of HDMI 2.0. The A8G only supports ARC over HDMI, whereas the A9G supports eARC, which allows for new, higher quality audio formats. The A9G also has a better remote, and the smart features are smoother and faster, due to the inclusion of a better smart processor."