Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg oplever det ikke, når først jeg har tændt for tv'et. Altså hvis jeg tænder det nu, og slukker efterfølgende, så starter det helt normalt op. Jeg ved ikke lige hvor lang den der periode er. Nogle gange starter den hurtigt, andre gange er den langsom. Men den er altid langsom om morgenen eller efter arbejde.
Jeg tjekkede mit eget Sony (2013 - pre-Android TV) og der er ikke nogen "sleep vs. deep sleep"-indstillinger, som jeg ellers syntes jeg kunne huske. Dog starter det hurtigt op, hvis jeg tænder for det kort efter jeg har slukket for det, men lader jeg det stå et stykke tid efter jeg har slukket det kommer der et højlydt klik fra et relæ efter et vist antal minuter. Jeg kan ikke huske om det er 10, 15 eller 20 minutter. Et eller andet sted i det nabolag.

Har du evt. et Sparometer (eller en discount-udgave fra Harald Nyborg) som du kan sætte mellem dit TV og din stikkontakt? Hvis dit TV sluger ~20W burde Android være i live og klar til dåd, men hvis det er mindre end 1W skal du være forberedt på en længere opstartstid.

Om ikke andet så kunne det give dig en indikation af, hvornår den går i standby vs. blot "picture off".

https://www.reddit.com/r/bravia/comment ... ion_issue/
SuperMario64 skrev: 31 aug 2020, 18:36 Okay! For ca 7 måneder siden købte jeg mit Sony XF9005 fra hifi klubben. Det fungerede alt sammen fint i ca en måned, hvorefter det pludselig begyndte at tage længere tid for at starte tv'et. Jeg ved ikke om der var en opdatering eller noget.

Jeg har prøvet at ringe til Sony customer service (som self ikke duede til en skid, what a surprise). Jeg har prøvet utallige af fabriksinstallationer og andre små-tweaks. Kan det virkelig passe, at det skal tage så lang tid, at tænde for sit tv? Om det er om morgenen mens kaffen brygger, eller når man er kommet hjem efter en lang arbejdsdag.

Jeg har gået i et stykke tid, og håbet at Sony måske kom med en opdatering, der kunne gøre ende på dette rædselsproblem. Men hvis der ikke findes en løsning, burde dette da være det største opråb imod at købe deres lorteprodukt.

Jeg har optaget en lille video, for at vise hvad jeg har at deale med hver dag.

Er der andre der kender til det her problem? Findes der et magisk fix? :((

https://streamable.com/z7bj2b
Har du overvejet at kontakte HiFiklubben hvor du jo rent faktisk har købt TVet ??
SuperMario64 skrev: 01 sep 2020, 16:55 Jeg oplever det ikke, når først jeg har tændt for tv'et. Altså hvis jeg tænder det nu, og slukker efterfølgende, så starter det helt normalt op. Jeg ved ikke lige hvor lang den der periode er. Nogle gange starter den hurtigt, andre gange er den langsom. Men den er altid langsom om morgenen eller efter arbejde.
Og du er helt sikker på der ikke har været slukket for strømmen i mellemtiden?
bphhm skrev: 01 sep 2020, 18:57
SuperMario64 skrev: 01 sep 2020, 16:55 Jeg oplever det ikke, når først jeg har tændt for tv'et. Altså hvis jeg tænder det nu, og slukker efterfølgende, så starter det helt normalt op. Jeg ved ikke lige hvor lang den der periode er. Nogle gange starter den hurtigt, andre gange er den langsom. Men den er altid langsom om morgenen eller efter arbejde.
Og du er helt sikker på der ikke har været slukket for strømmen i mellemtiden?
Igen. Jeg bruger kun remoten til at tænde/slukke tv'et. Det er tilsluttet til en stikkontakt via en almindelig stikdåse uden tænd/sluk knap.
Måsker en løsning for andre .... virkede for mig.
Har lige erhvervet mig et 55XF9005.... må sige fedt fjernsyn. Som anbefalet opdaterede jeg til 8.0 (Oreo) kort tid herefter begyndte tv'et at booted Android op fra bunden hver gang tv'et blev tændt efter længere tid, hvor det havde været slukket.
Cyklus... tv tænder, android logo kommer frem, sort skærm, det farvede android logo ruller over skærmen, sort skærm, android logo kommer frem igen.... og så kommer Sony logo'et..... mega træls.

Løsning for mig, var at fjerne den externe enhed jeg havde tilslutte i HDMI 1 porten på siden af tv'et.
Håber det kan hjælpe andre, som skulle opleve samme boot udfordring.
Sådan skal den ikke opføre sig.! Jeg har aldrig oplevet det med. Mit XF9005.
Hvis du stadigvæk har returret så få det ombyttet eller. Evt kryds fingre for at det ikke kommer igen

God weekend