Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Okay! For ca 7 måneder siden købte jeg mit Sony XF9005 fra hifi klubben. Det fungerede alt sammen fint i ca en måned, hvorefter det pludselig begyndte at tage længere tid for at starte tv'et. Jeg ved ikke om der var en opdatering eller noget.

Jeg har prøvet at ringe til Sony customer service (som self ikke duede til en skid, what a surprise). Jeg har prøvet utallige af fabriksinstallationer og andre små-tweaks. Kan det virkelig passe, at det skal tage så lang tid, at tænde for sit tv? Om det er om morgenen mens kaffen brygger, eller når man er kommet hjem efter en lang arbejdsdag.

Jeg har gået i et stykke tid, og håbet at Sony måske kom med en opdatering, der kunne gøre ende på dette rædselsproblem. Men hvis der ikke findes en løsning, burde dette da være det største opråb imod at købe deres lorteprodukt.

Jeg har optaget en lille video, for at vise hvad jeg har at deale med hver dag.

Er der andre der kender til det her problem? Findes der et magisk fix? :((

https://streamable.com/z7bj2b
Virker det ikke som om tv starter fra 0? Altså nystart som om strøm lige er tændt og Android skal startes op igen. Det tager jo altid lang tid første gang på sådan tv. Spørgsmålet er om du afbryder alt strøm på nogen måde og hvorfor det så først tænder , hvis dette er når du trykker på ON knappen på remote, sådan er det ikke her, hvor det er slukket hele natten og meget af dagen. og så starter det med skærm slukket, og er klar et par minutter efter når jeg trykker ON knappen på remote.

Måske har tv problemer med hukommelsen og lagrer ikke status, så er det jo defekt.
Altså det starter, som bbplayer skriver, helt fra bunden med opstart af Android fra bunden. Det burde det ikke med mindre du har haft afbrudt strømmen.

Mega underligt.
Google:
https://www.reddit.com/r/bravia/comment ... fter_oreo/

https://www.reddit.com/r/bravia/comment ... boot_time/

https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comm ... urning_on/
(Her var det en ad guard app)

https://www.reddit.com/r/bravia/comment ... o_turn_on/

https://www.reddit.com/r/bravia/comment ... oot_after/

Kort fortalt:

- 1. Factory reset + update.

- 2. Hvis #1 ikke fungerer, grav ned i menuerne for at finde ud af, om dit TV går i en deep sleep tilstand efter et vist antal minutter. Du skriver, at det tager lang tid om morgenen eller når du kommer hjem fra en lang arbejdsdag, men spørgsmålet er, om det kun tager lang tid efter at have været slukket i flere timer eller om det også tager lang tid efter blot at have været slukket i nogle minutter. Mere eller mindre hvad bbplayer skrev.

Der diskuteres også andre muligheder i de forskellige links ovenfor.
Globulus skrev: 31 aug 2020, 19:45 - 2. Hvis #1 ikke fungerer, grav ned i menuerne for at finde ud af, om dit TV går i en deep sleep tilstand efter et vist antal minutter. Du skriver, at det tager lang tid om morgenen eller når du kommer hjem fra en lang arbejdsdag, men spørgsmålet er, om det kun tager lang tid efter at have været slukket i flere timer eller om det også tager lang tid efter blot at have været slukket i nogle minutter. Mere eller mindre hvad bbplayer skrev.
Jeg checkede mine egne 2 sony skærme, og det synes ikke at være en option, at den slukker helt ned, bare til "standby" altså med normal hurtig tænd igen.

Det lyder meget mærkeligt, måske nogle apps som har sådan en funktion/hack, som smider Android i total shutdown? Jeg har heldigvis ikke behovet eller set en, og mt slukkes jo alligevel men tænder normal i skjult/slukke panel tilstand.

Mærkeligt.
Nej gør den det hver gang er der helt sikkert noget der er galt med det tv
Ring til sælger og sig de på hentet tvet og få det lavet
Jeg synes ikke det fremgår i tråden, om der er tale om start fra "Standby", eller om strømmen er taget ved kontakten?
Selv om der er tale om en start, hvor strømmen har været afbrudt, er det meget langsomt!

Jeg ville prøve at slå alle netværksfunktioner fra, også WiFi, da det godt kan drille i nogle tilfælde.

Virker det ikke, ville jeg fejlmelde det...
Hvis TV'et starter helt fra 0, så burde der komme et eller andet logo på skærmen under opstarten, hvor den ved start fra standby bare viser et skærmbillede af indhold (TV, hjemmeskærm, mv.), som det første. På mit eget viser den et Bravia-logo og muligvis også noget Android-boot-logo hvis den booter fra 0.
SuperMario64 skrev: 31 aug 2020, 18:36 Okay! For ca 7 måneder siden købte jeg mit Sony XF9005 fra hifi klubben. Det fungerede alt sammen fint i ca en måned, hvorefter det pludselig begyndte at tage længere tid for at starte tv'et. Jeg ved ikke om der var en opdatering eller noget.
Præcis der, valgte du så at skifte strøm indgang, begyndte du at slukke/tænde på alle kontakter? satte du noget trådløs styring op , så du kan tænde slukke alt? Noget som afbryder strøm fra tv daglig?
bbplayer skrev: 01 sep 2020, 10:46
SuperMario64 skrev: 31 aug 2020, 18:36 Okay! For ca 7 måneder siden købte jeg mit Sony XF9005 fra hifi klubben. Det fungerede alt sammen fint i ca en måned, hvorefter det pludselig begyndte at tage længere tid for at starte tv'et. Jeg ved ikke om der var en opdatering eller noget.
Præcis der, valgte du så at skifte strøm indgang, begyndte du at slukke/tænde på alle kontakter? satte du noget trådløs styring op , så du kan tænde slukke alt? Noget som afbryder strøm fra tv daglig?
Nej det mindes jeg ikke. Har brugt den samme stikkontakt siden start. Det er en stikdåse, og det har ikke lignet at andre produkter (ps4, chromecast) har skulle starte fra 0. Tænder og slukker altid med remoten.

Jeg tror måske jeg skal fejlmelde det?
Et Sony laver kun den opstart efter en opdatering, restart i menu eller ved frakobling af strøm. Hvis intet af førnævnte er gældende, må dit tv være defekt. Tv starter normalt kun på den måde, hvis Android systemet har været lukket helt ned.
Den eneste opstartsmetode jeg ikke kender til, er hvis tv er sat til “ Butiks mode”, men kan ikke forestille mig, at det starter sådan.
Hvis du tænder med remoten i din video (og du ikke slukker og tænder på stikkontakten) og det altid ser sådan ud så virker det jo som om det ikke går i standby.

Mit eget Sony tager blot 5 sekunder at starte op fra standby.