Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
Synes det er for let at få de tordenfluer på besøg i Sony skærmen?
Nu har jeg fundet endnu en, mens jeg var på conference, så blev det tydeliggjort ;(
Håber ikke jeg bliver bidt af og sidde og se på den nu , hele tiden.. Øv, og så kun en enkelt , det er vist lige grænsen for at reklamere.
tordenflue.jpg
tordenflue.jpg (318.42 KiB) Vist 4282 gange
Af Beckham
Øv....men ja...bliver måske svært at komme igennem med det hvis der kun er 1. Personligt ser jeg dem meget sjældent når jeg ser dem ovre i sofaen, men bare det man ved at de er der...det er irriterende nok i sig selv. Jeg var så oppe på 6-8 stykker denne gang.

Hvilken model er det du har?
Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg sidder 50-60cm fra min 43" Sony skærm, så når de ses, så kan man næsten ikke lade være med at kigge på den, sidst havde jeg flere levende men slukkede skærmen og de synes at vade ud af billede , for de er væk.
Af barslund69
Beckham skrev: 17 aug 2020, 13:07 Ok..tak for info! Gad vide om der følger nogle ekstra rettigheder med forsikringen? Hvad jeg kan læse mig til hos forbrugerrådet, så er de ikke tvunget til at give mig pengene tilbage. De kan reparere eller tilbyde mig en lignende model i bytte. Og her bliver det jo så lidt en gråzone, for det kan der jo godt være forskellige meninger om hvad en lignende model er. Hvad jeg fik at vide så kigger Sony på de tekniske specifikationer og ikke værdien i kroner\øre. Og her kan man jo ikke komme uden om at XF90 læner sig tæt på af XE93.
Hvad jeg har hørt og oplevet hvis man kører ind under de 2 år alm garanti kan man oftest få pengene udbetalt
Kender personlig 3 som har haft noget med deres tv under de 2 år og de har fået penge tilbage da de ikke var interesseret i samme tv.
Jeg vil det også af vide af den forsikring jeg havde lavet først 2 år penge tilbage. Efter de 2 år som regel nyt tv men snakkede frem og tilbage med dem og fik et penge beløb istedet
Af Beckham
Ok...det er muligt. Synes det er svært helt at blive klar på "juraen" omkring de her ting. Jeg havde så en travlt dag på jobbet, så fik aldrig taget fat i dem igen. Så nu må det nok bare briste eller bære i morgen....
Af Beckham
bbplayer skrev: 17 aug 2020, 14:19 Jeg sidder 50-60cm fra min 43" Sony skærm, så når de ses, så kan man næsten ikke lade være med at kigge på den, sidst havde jeg flere levende men slukkede skærmen og de synes at vade ud af billede , for de er væk.
Ok....fedt at de forsvandt. Har lige tjekket igen på min og der er stadigvæk 6-8 stykker. Om de er levende eller døde ved jeg ikke, men de hænger i hvert fald samme sted som de hele tiden har gjort.
Af Beckham
Nå....så kom teknikeren med nyt tv hertil morgen. Det var som ventet XF90. Modsat sidste gang hvor jeg fik ombyttet kom tv'et denne gang i fuld original indpakning. Sidste gang kom den bare med bubble wrap og ikke andet.

Ved ikke om man har været for fokuseret på 90 vs. 93. Jeg er klar over at 93 på nogle områder har nogle områder har nogle bedre specs, men vil sige at som udgangspunkt kan jeg ikke se den store forskel i billedkvaliteten. Nu ser jeg frem til at se noget 4K bold i aften, Så må vi se om jeg kan se effekten af "X Motion Clarity"..:-)

Generelt virker tv'et kosmetisk til at være i rigtig fin stand. En ting som undrer mig er dog at det virker til at den har nyeste firmware out of the box. Er dog lidt usikker da der var lidt knas med at søge efter opdateringer under den oprindelige opstart. Men hvis den virkelig har haft nyeste firmware (fra april) af, så tænker jeg jo at den har været ude ved kunde eller lignende tidligere? Tænker at de vel er stoppet med at producere XF9005 for længst, så den kan næsten ikke have haft den fra fabrikken af?
Af Basto
Den bliver du glad for 👍 men det med firmware er noget underligt.. Den skulle helst ikke være opdateret hvis du er den første der pakker den ud af kassen.
Mvh Michael
Af barslund69
XF9005 er et kanon godt billede tv kender flere der har det.
Vil da forlange at få et nyt tv og mon ikke også det er det. Har det været ude før feks hos anden vil man kunne se det da man pakket det op. Både ude fra ved papkasse og inde
Glæd du dig bare til i aften
Venter stadig på mit nye tv øv øv
Af Beckham
So far synes jeg der fornuftigt ud i hvert fald..:-) Men ja, lidt underligt hvis firmware er\var opdateret ud af boxen. Også selvom den har været ude ved kunde eller lignende, da deneste update jo kom i april, så hvis den har været ude at vende, så har det været en meget kort tur. Men igen...er lidt usikker. Under opstarten kom den tilbage med en fejl da den forsøgte at søge efter opdateringer. Omvendt synes jeg de her Android updates plejer at tage mere end 5 sek., så tvivler på at det er sket under opstartsprocessen, medmindre det er sket i baggrunden.

Anyway....hvis den har været ude allerede, så har de dælme gjort det godt i forhold til at pakke den ind igen. Fødder, rammer og alt var pakket pænt ind i plastik.
Senest rettet af Beckham 18 aug 2020, 12:15, rettet i alt 1 gang.
Af Beckham
barslund69 skrev: 18 aug 2020, 12:03 XF9005 er et kanon godt billede tv kender flere der har det.
Vil da forlange at få et nyt tv og mon ikke også det er det. Har det været ude før feks hos anden vil man kunne se det da man pakket det op. Både ude fra ved papkasse og inde
Glæd du dig bare til i aften
Venter stadig på mit nye tv øv øv
Det gik lidt stærkt under udpakning, da teknikerne jo hjalp til med det. Alt var dog pænt pakket ind. Men...kommer lige i tanker om at der ikke er\var en manual med, hvilket vel er lidt mistænksomt, medmindre papirudgaverne er droppet nu om dage?
Brugeravatar
Af bbplayer
Beckham skrev: 18 aug 2020, 12:12 Det gik lidt stærkt under udpakning, da teknikerne jo hjalp til med det. Alt var dog pænt pakket ind. Men...kommer lige i tanker om at der ikke er\var en manual med, hvilket vel er lidt mistænksomt, medmindre papirudgaverne er droppet nu om dage?
Jeg mener ikke der var en manual, udover quickguide vistnok med mit XF model, så den har de endelig fjernet , unødig print og skov misbruges :)
Af barslund69
opdateringer tager noget længere ind 5 sec Tager gange flere min
Hvis kassen har været brugt tror jeg ikke på man ikke kan se det ude fra samt inde
Men ellers et fedt tv:-)
Gad vide hvornår jeg for mit Det er 1 mdr siden Torsdag de hentede det gamle og når man er vant til at kigge på 75" så er det sgu træls med et 55"
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13