Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vinden5000
Jeg er selv lige gået fra et et 50" LG pk950n plasma tv købt i 2010 til et Panasonic 65" GZ950 OLED tv købt i sidste uge. Selvom jeg har en lys stue, har jeg ikke fortrudt mit køb af OLED, specielt når man går fra plasma er lysstyrken på OLED alligevel længder bedre. Jeg synes bestemt at OLED er kommet op på et lysniveau, hvor det mere end er rigeligt til at spille en lys stue op - selfølgelig er LCD (qled) bedre på det punkt, men det er jo så på bekostning af sort niveau, betragtningsvinkler osv.
Af martinaabo
Tak for alle gode inputs. Når jeg sammenligner default nits efter kalibrering, så ligger et OLED (LG CX) 35 % over mit nuværende, så jeg vil afprøve OLED som det første.
Kalibreringen kan jo tilpasses rummet, så det er måske ikke retvisende. Med denne type paneler er lysstyrken i de felter man måler på afhængigt af feltets størrelse, så det er også en faktor at have i baghovedet.
Af bromberg
Jeg kom selv fra et VT30 plasma til samme model som du har CX725. Det var noget mere lyst end plasma.
Jeg hadede dog alt ved lcd og sprang på oled ligeså snart det var til at betale. Det blev et LG Oled B6 og det var langt bedre en både vt30 og cx725.

Det er en misforståelse at oled ikke egner sig til lyse rum. Jeg medgiver at der findes tv der kan smide et større lysoutput, men du skal altså kun ganske få år tilbage så hvor tv slet ikke burde have egnet sig i såfald.