Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ville lige høre om der er nogen af jer herinde der har erfaringer med denne skærm eller evt. kan anbefale en anden 19" widescreen i samme prisklasse (1200,-). Den skal ikke bruges til FPS spil men "normalt" computerbrug.

Jeg fandt denne test af den, men jeg kan ikke rigtig tyde om det de siger om den har nogen betydning når den mest skal bruges til "kontor-brug".

940NW test
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen har ikke DVI, hvilket må betegnes som et ret stort minus. Hvis den computer der skal benyttes sammen med skærmen har DVI, så bør skærmen som minimum også have det.
Af Joch
Hvad forskel gør DVI i stedet for VGA, det skulle jo være et rent digitalt signal i stedet, men kan det ses på billedet?

Er der nogen af de ting de nævner i testen som er specielt dårlige?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DVI og VGA:
http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#2

Om det kan ses kommer helt an på det enkelte setup. Men hvis man først har et dårligt billede med VGA så er løbet ligesom kørt. Det kan oftest ikke reddes. Med DVI så er billedet altid skarpt. Jeg ville aldrig overveje at købe en skærm uden.
Af fifafrazer
Vi har en 940NW på arbejdet til kontorbrug. Jeg ved ikke om det er pga. opsætningen af grafikkortet, men farverne ser meget forkerte ud, ligegyldigt hvilken profil man vælger. Det ser ud som om den kører 256 farver eller lign. F.eks. bliver afdæmpede gule farver helt neon-gule i det tilfælde her.

Edit: Hvordan andre skærme i dette prisleje klarer sig ved jeg ikke, men en søgning på edbpriser viser at der er et stort udvalg.
Af Joch
Det ser ikke umiddelbart ud til at der findes DVI skærme på 19" wide i den prisklasse.

Det kunne være man skulle overveje en af de her i stedet for hvis 940nw ikke har så pæne farver. Er der nogen der har erfaringer med Acer eller ASUS skærme?

Acer AL1916WDS

Asus VW192S

Hvilken ser mest tiltalende ud?