Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af barslund69
Nej hvis man spørger bilkø eller andre kan de godt finde på at sige det men den holder ikke
Af barslund69
Der er sket meget siden dengang for 4-5-6år siden.
Der er ved domstolene sat retningslinjer for hvad man som forbruger ikke skal regne med.

Man skal som forbruger i dag ikke regne eller acceptere hverken tordenfluer eller pixel fejl i sit tv.
Ens tv panel skal være forseglet fra resten af tvet så der bla ikke kommer tordenfluer ind i panelet.
At så mange producenter desværre laver rigtig ringe tv paneler på nogle modeller af deres tv er sgu sørgeligt.
Brugeravatar
Af MigSelv
lassekilde skrev: 10 aug 2020, 20:54 Hej igen. Snakkede med bilka igår, han mente ikke tordenfluer var dækket af garantien, men de andre fejl ville blive dækket. Men skulle selv transporter det derind, heldigvis har jeg indtil den 16 hvor det fylder 6 måneder, da jeg jo indenfor de første 6 måneder har en bedre sag. Men regner med at printe sagen og udfaldet fra forbrug ud, og tage med.
Jeg opdatere når jeg ved mere
Ved fejl og mangler der dækkes af garanti /reklamationsret, der skal sælger betale for transport til værksted.
Alt dette kan du læse om på forbrug. dk
Af hunden
D

Det er mærkeligt at der kan komme fluer i et tv.
Har haft philips tv i mange år ha aldrig haft det problem.
Af Beckham
Typisk...nu har jeg fulgt den her tråd lidt af ren nysgerrighed og så opdager jeg igår at de kære tordenfluer er vendt tilbage i min XE93...damn it!!..;-)

Anyway...sidst fik jeg jo byttet min til en ny XE93, efter service partneren havde haft skærmen inde på værkstedet. Har været i kontakt med Sony\deres service partner og det virker til at de har en lidt anden strategi den her gang. De vil bestille nogle reservedele hjem og så lave en onsite reperation. Teknikeren spurgte MEGET lidt ind til det inden han konkluderede at de her såkaldte reservedele skulle bestilles hjem. Men gad vide om de har andre måde at løse det på end et helt nyt panel?
Af barslund69
Det lyder mærkeligt hvad de vil gøre.
Hvis panelet ikke er forseglet ordentligt kan de kun skiftet til nyt panel
Jeg har selv lige haft mit sony sendt af sted og som servicecenter sagde de har ikke panel til et Sony tv der er 2-3 år gamle hverken hos dem eller hos Sony
Så kun et nyt tv er mulighed
Mit er et 75XE9005
Blev tilbudt det nye XH9505 i 75" men har valgt pengene tilbage og bestilt et XH9505 i 85"
Af Beckham
Tak for info! Altid interessant at høre om andres erfaringer. Jeg var også noget overrasket over den melding de kom med. Kan da heller ikke lige forestille mig at de hos Sony har paneler liggende til 3-4 år gamle tv. Så er da lidt spændt på hvad teknikeren dukker op med når vi når så langt....
Af barslund69
Ja mit var fra oktober 2017 så knap 3 år gamle og dit xe93 er vel samme model år bare et nr dyre model.
Giv en besked her når du høre hvad de siger
Af Beckham
Jep...min XE93 blev også købt i 17. I september 18 var den så på værkstedet i forhold til tordenfluer, hvor jeg så endte med at få den byttet til en ny XE93. Skal nok lige opdatere på situationen. Går dog lige lidt, da han regnede med at der gik en uges tid før han kunne få reservedele hjem. Er godt nok spændt på hvad det er for nogle reservedele..:-)
Af barslund69
Ok XE sony modellerne udkom forår/sommer 2017
Hvis du først købte dit i 2018 hvornår byttede du så til nyt XE93??
Skulle da næste tror det var tæt på undgået da der i forår/sommer 2018 kom deres XF modeller
Af PeterD
Beckham skrev: 13 aug 2020, 20:55 Så er da lidt spændt på hvad teknikeren dukker op med når vi når så langt....
En opdatering herinde er ønskværdig.

Pft.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13