Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kålle
Hej allesammen
Jeg har købt mig et LG 55C9 tv og vil gerne hænge det op på et drejebeslag. Vil derfor høre om nogen kan anbefale et? Jeg har set Vogels Thin 546 men synes det er lidt hampert at give over 25% af TV’ets pris for et beslag!
På forhånd tak for hjælpen :)
Af Eivind
Det kræver en del af et beslag at være drejbart.
Du har fundet et beslag der tilbyder “full motion” altså 180 grader
Kan du leve med mindre findes der billigere beslag der kan det
Brugeravatar
Af bbplayer
Elox skrev: 12 aug 2020, 09:17 Det ser ikke ud til at vægbeslaget fra Jem & Fix har Vesa 300 x 200.
Sjovt, de har altså ændret på dette siden min C6, som jeg kan se bruger 400x200 , så noget ændres der også, bare ikke så synlig når det er bagpå.
Af Kålle
Elox skrev: 12 aug 2020, 09:17 Det ser ikke ud til at vægbeslaget fra Jem & Fix har Vesa 300 x 200.
My Wall HL 30 L er lavet specielt til LG OLED tv, så det ikke kommer til at rage op over bagpanelet.
https://www.pricerunner.dk/pl/239-50302 ... ign-Priser
Tak. Det ser ud til at være et beslag lidt mere indenfor den priskategori som jeg havde tænkt på. Har du nogen erfaringer med det nævnte beslag? Jeg kan nemlig ikke finde en eneste vurdering af det.
Af Elox
Jeg har ikke noget kendskab til vægbeslaget. Jeg så det tilfældigt på YouTube: HL 30L mywall. Det ser ud til at være et godt vægbeslag til prisen, og man undgår at beslaget rager op over bagpanelet.
Brugeravatar
Af bbplayer
Elox skrev: 13 aug 2020, 09:12 Jeg har ikke noget kendskab til vægbeslaget. Jeg så det tilfældigt på YouTube: HL 30L mywall. Det ser ud til at være et godt vægbeslag til prisen, og man undgår at beslaget rager op over bagpanelet.
Nu har jeg selv OLED tv og præcis hvad med du rager op over bagpanelet med et vertikalt højere vesa beslag? Vi er vel enige om det monteres på den nederste del af boksen, og så er der rigtig mange cm som rager op over den kant som er tv panel, og det vil skjule et evt. beslag som går 5-10cm op?

Kan du uddybe "rager op over bagpanel"? eller link til billede, vil være fedt, når og hvis jeg får købt nyt CX tv, så vil jeg da ikke gå forkert i byen.
Af Elox
Hej bbplayer

Gå på YouTube: The Tech Giant: 2019 65 LG B9 OLED unboxing - Wall Mounting & Demo . Du kan se hvad jeg mener ca. 14:20 inde i videoen.
Brugeravatar
Af bbplayer
Sådan ser det også ud på mit C6 idag, kan ikke se problemet med beslag sidder "skjult" 10 cm over det bagerste parti, hvor ingen ser , de næste mange år ? Ikke hvis beslag skal koste 800kr, og man kan finde et til 300kr, og det ikke er tykkelsen man ser på.
Brugeravatar
Af bbplayer
Hvor ofte går du og ser på bagsiden, også når det er trukket ud og vender modsat synsvinkel? Kan godt forstå nogle synes det ser grimt ud men , jeg synes det er grimt bare det at man trækker det ud fra væggen :) Så der er vi nok forskellige.

Tør jeg skrive at hele beslaget bagpå er synligt, når man trækker skærmen ud? Hvad gør de 10cm der, udover potens forlænge debatten :)
Af Kålle
Jeg er sådan set enig med bbplayer. Jeg troede måske et "standard" beslag ville rage ud under tv'et eller måske give en skæv vægtfordeling af tv'et og det derfor er en god ide at købe et specifikt OLED beslag.