Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af oule
Vort LOEWE-tv ønskes udskiftet inden Juleaften O_O

Det nye tv skal være:
Premium-klassen,
OLED,
Max. 50" (48"),
skal kunne bruge mit nuværende Sonos-anlæg til lyd, hvorfor højttalerkvaliteten i det nye tv er underordnet - det skal selvfølgelig producere fine lydsignaler til Sonos,
jeg tænker nok lidt på det kommende Philips Oled805-serie 48"
- må gerne komme inden på markedet inden Juleaften 2020.

Gode råd modtages med TAK.
Af henrik.yde
Hvis du først skal bruge det til jul, så har du jo masser af tid til (selv) at sætte dig ind i tingene her på FP. Nå, men i 48 tommer findes der 3 udbydere, Philips, Sony, og LG, så valget er egentlig ikke så svært.
Af oule
Tak til Henrik.yde.
Jeg forstår det således at disse 3 udbydere alle er i premium-klassen OG at de alle3 er gode til at håndtere lyd via Sonos-anlæg OG iøvrigt er helt i top kvalitetsmæssigt?
Ja, jeg havde selvfølgelig tænkt mig (selv) at følge indlæggene her på FP.

Andre gode forslag?
Af henrik.yde
Det er samme panel i alle 3, da der pt kun findes en producent af OLED, og det er LG. Philips og Sony kører med Android, og vil derfor få en del opdateringer + der er indbygget Chromecast, LG kører med deres eget styresystem WebOS. Philips har også Ambilight, og vil som noget nyt i år understøtte DTS Play-Fi, som er en platform til trådløs lyd.
Af oule
Det virker= Jeg er ny her og glad for henrik.ydes råd.

Ja, LG laver jo skærmene.

Det ser ud som om at Philips og Sony opdaterer apps m.v. løbende; så det taler nok for de-2.

Spørgsmålet er så hvem af de-2 der er bedst til at håndtere lyd fra Sonos da man vist kan slå de indbyggede højttalere fra....?

Der vil jo nok være 48" Oled-skærme fra dem begge inden længe...

Godt at få hjælp her - TAK
Af henrik.yde
Jeg har svært ved at forestille mig, at der skulle være nogen forskel lydmæssigt, da lyden jo kører over HDMI/ARC.
Af allo
det er så fint at folk bliver ved med at påpege at LG leverer paneler til resten af (OLED) selskabet - men når man gør der så må man også gerne påpege og understrege at:

- Sony, Panasonic, Philips, LG står for deres egene processorer (og LG's ligger i bunden af hierarkiet når det gælder motion)

- ovennævnte står også selv for tweek af billedet (Philips har indhentet konkurrenterne og deres top-modeller er ret imponerende at se på - inkl. HD indhold; input lag er lige så 'dårligt' som Sony's men det har så godt som ingen betydning hvis man f.eks. spiller alm.spil og ikke de der online halløj)

805 og 935 kommer på markedet om ca. 1,5md (slutning af september) - det er i hvert fald udgangspunkt :-) - og det ser ud til at 935 er en betydelig opgradering i forhold til 934

out of the box bedste billede:
- Panasonic (inkl. lavere serie)
- Sony (top-model)
- Philips (8 og 9 modeller)
- LG

motion:
- Sony
- Philips (8 og 9) og Panasonic

Philips 935 kommer i 48" (det ville være mit bedste bud)
Af henrik.yde
Nu bestemmer jeg sådan set selv hvad jeg "påpeger og understreger" her på sitet.
Brugeravatar
Af bbplayer
allo skrev: 12 aug 2020, 21:59 - Sony, Panasonic, Philips, LG står for deres egene processorer (og LG's ligger i bunden af hierarkiet når det gælder motion)
Bare folk ved du vrøvler så er det ok du udtaler dig om ting du tilsyneladende ikke har forstand og skriver på en side, hvor artikler siger det modsatte.

Læser du egentlig sidens artikler eller leger du bare på grunden for at provokere med dumme påstande?
Brugeravatar
Af bendix
Enig med BBplayer- jeg tror at trådstarter vil være bedst tjent med at ignorere allo’s indlæg.

De 48” OLED der er på markedet er så ens at det er et spørgsmål om hvilket styresystem “design” og ekstra features man ønsker. Du vil blive glad for alle mulighederne.

Omkring sonos så skal du benytte HDMI ARC eller tænker du omkring indbygget Chromecast? Sony har indbygget Chromecast
Af oule
TAK til alle god folk herinde. Det har været nyttigt for mig. Jeg har fået lidt mere forståelse for den "jungle" det er at finde frem til en løsning.

På baggrund deraf tror jeg at det kommende PHILIPS 48OLED805 vil være godt for mig?

1. Jeg skal ikke spille spil via skærmen.
2. I forbindelse med nyt tv udskifter jeg den nuværende Sonos-Playbar med Sonos-Arc og tilslutter den via HDMI-ARC.

Fjernbetjeningen fra Philips 48OLED805 vil vel samtidig kunne styre lyden til Sonos-Arc?

Er det helt skeløjet at gøre dette valg?
Af henrik.yde
Du kan være helt rolig, det er et glimrende valg.
Af oule
Tak til Jer alle.
Godt at få afklaret tingene.
Så glæder jeg mig til at Philips SNART bliver klar med 48”Oled.
Af Supergris
Hvorfor er du hooked på 48"?
Hvis du har pladsen, så gør dig selv den tjeneste at gå et eller to numre op; det er meget bedre for oplevelsen og detaljerne, hvilket vel er en del af ideen med, man vælger et OLED i første omgang?