Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Denne her dukkede op i mit Facebook-feed:
https://www.facebook.com/elgiganten.dk/ ... 2006776045
https://www.elgiganten.dk/cms/tv-valg-l ... lgiganten/

Man kan vælge mellem Basic, Premium og High-End. Her skal man lige huske, at Premium < High-End og ikke omvendt, men det hjælper, hvis man husker, at Premium nævnes som den midterste kategori.

Derefter vælger man mellem de tre forskellige teknologier på markedet i dag: LCD, QLED eller OLED.

OK, vi prøver!

Man kan kun vælge mellem Premium og High-End ved OLED: Her bemærker man, at Sony 55" AG8 er det første hit under Premium, mens Sony 65" AG8 er det første hit under High-End. På OLED/Premium-siden har der også sneget sig et 75" Samsung The Frame ind.

Så lad os tage LCD High-End: Her er det første hit et LG 65SM8600. Ruller man længere ned finder man et LG 65SM8200 (50/60 Hz).

Jojo. Som der står: "Resultatet er det perfekte TV til dine behov."
Ja det er jo paradoksalt, at det samme tv AG8 både kan være premium og high-end alt efter størrelsen. Det er jo ikke fordi AG8 i 65" er et bedre tv end ag8 i 55". det er bare større - og dyrere. Jeg giver ikke meget for de store kæders forsøg på at kategorisere på den måde.
Vær opmærksom på at Sony AG8 ikke bliver opdateret til Android 9.0 Pie, selv om det er en 2019 model, på grund af et ældre chipset. Ingen HDMI 2.1, kun 2 HDMI med fuld HDMI 2.0. Input Lag 48 ms 1080P og 31.4 i 4K.
...Elgiganten går godt nok fyret nogle reklamer for Samsung af her op til Jul.
Troede at det var nok at Zlatan reklamer med at han kan se derhjemme om formiddagen og se tv..

Både trykte annoncer og tv annoncer i tv på 5-6 forskellige kanaler står firmasamarbejdet for Elgiganten og Samsung klar.

Gad vide hvor længe deres samarbejde fortsætter for det har godt nok kørt et stykke tid nu..Lidt ærgeligt, hvis sælgerne får provision for at sælge bestemte mærker.
Elox skrev: 11 aug 2020, 15:13 Vær opmærksom på at Sony AG8 ikke bliver opdateret til Android 9.0 Pie, selv om det er en 2019 model, på grund af et ældre chipset. Ingen HDMI 2.1, kun 2 HDMI med fuld HDMI 2.0. Input Lag 48 ms 1080P og 31.4 i 4K.
Som android udvikler plejer man at udvikle apps så de understøtter flest enheder, f. eks disney plus apk kræver minimum API level 21, som er lollipop.
Jeg er sindssygt glad for mit Samsung Q60R. Knivskarpt billede, og selvom jeg ikke aktiverer spiltilstand når jeg spiller Call of Duty IIII er der ingen lag overhovedet. 2 små minusser er der dog. Fjernbetjeningen med ekstremt få knapper, og at der kun er optisk lydudgang. Det kan jeg sagtens leve med til de 6000 jeg gav for det. Bare et positivt indspark i Samsungs favør.