Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej :)

Min første tråd på FP 8-)

Vi vil gerne have nyt tv i stuen, pt har vi en Samsung 65 8 serie fra 13-14-ish

Vi vil gerne have noget større og "bedre" 4K og jeg har derfor fundet disse to der tiltaler mig, men jeg aner ikke om de egentligt er noget værd.

Det skal bruge til Ramasjang, film og serier.
Pris, gerne under 10K
Drømmen er vel 75" Philips "the one"

Jeg er meget hooked på dette grundet de 82" men er også bange for kvaliteten ikke er super god.
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-796135/

Dette er også interessant syntes jeg, da jeg tror det er af ret god kvalitet
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-733663/

Jeg syntes ikke jeg kan se hertz på nogle af dem?
Er det ikke noget man kigger efter længer?
Det er (lidt) svært at hjælpe dig når vi ikke kender dit budget. Men når vi kommer op i de helt store størrelser er det særligt vigtigt at det er en god skærm, ellers bliver billedet noget møg. Det LG du linker til ville jeg sortere fra med det samme. Det andet kan bedre gå, skulle jeg selv vælge og pengene var til det, ja, så købte jeg dette her:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-733751/
Vi har 65, og det er blevet lidt en pisse konkurrence med nogle af drengene da de lige har købt 65... dumt, ja, meget haha...

Men hvorfor vil jeg hellere have OLED, du må gerne smide en artikel hvis det er “nemmest” ?:)

Hvorfor er det 82” så dårligt ?
Hvorfor er det 75” ikke super godt ?

Nogle der kan svare mig på det med hz?
65" OLED er bare billedmæssigt overlegent ift. de TV du kan få i 75" og 82" indenfor dit budget. Det 82" du har linket har IPS-panel, og du vil tydeligt kunne se forskel fra OLED til IPS LED.

Jeg venter selv på, at 65" LG CX falder i pris - nok første omkring Black Friday.
albertsen33 skrev: 07 aug 2020, 14:11 Vi har 65, og det er blevet lidt en pisse konkurrence med nogle af drengene da de lige har købt 65... dumt, ja, meget haha...

Men hvorfor vil jeg hellere have OLED, du må gerne smide en artikel hvis det er “nemmest” ?:)

Hvorfor er det 82” så dårligt ?
Hvorfor er det 75” ikke super godt ?

Nogle der kan svare mig på det med hz?
Jeg "smider" altså ikke en masse links ind om det ene og det andet, som du selv ville kunne finde svar på her på sitet. Hvis du gransker siderne, og artiklerne her på FP, så er der mere end rigeligt information om hvorfor dit og hvorfor dat. Men kort fortalt, så er OLED rent billedmæssigt overlegent.
Jeg har en 75" Sony IPS panel løsning, den har sine gode sider, og nok også dårlige sider.

Men jeg finder ikke almindelig tv dårlig, så længe det er HD eller UHD på min 75", jeg kan dog hade nogle SD kanaler som stadig findes som TV2 Øst er, det står ikke altid godt i SD og på så stor skærm.

Men jeg vil ikke skyde 75" ips ned, hvis bare den også har et ok ips panel, og kan justeres ind, og er 100/120hz .

Der er klart forskelle når du ser på skærme i lavere serie varianter men hvis du er meget i tvivl, og du ikke synes , at slæbe, er irriterende, så køb den hos elgiganten/power , prøv den hjemme og så ved hvorfor andre ikke synes den er god, eller du synes den er fin nok, og den bliver i hjemmet :) , eller udnyt de 30 dage, og returner skærmen, i pæn indpakning og kasse. Power har trailer du kan låne gratis, og du skal selv medbringe spændebånd så den kan stå op.
Min lå ned på trailer hjem (45km), det gik fint på motorvej og landevej og pæn kørsel.

Jeg vil gerne skifte min men det er da kun fordi jeg vil have OLED 77" :) intet mindre synes jeg, eller så venter jeg på OLED77CY når de kommer næste år, måske. Åbningstilbud har været nede i gode lave priser, så måske igen i år. anyways, de er langt over dit budget.
bbplayer skrev: 07 aug 2020, 18:46 Jeg har en 75" Sony IPS panel løsning, den har sine gode sider, og nok også dårlige sider.

Men jeg finder ikke almindelig tv dårlig, så længe det er HD eller UHD på min 75", jeg kan dog hade nogle SD kanaler som stadig findes som TV2 Øst er, det står ikke altid godt i SD og på så stor skærm.

Men jeg vil ikke skyde 75" ips ned, hvis bare den også har et ok ips panel, og kan justeres ind, og er 100/120hz .

Der er klart forskelle når du ser på skærme i lavere serie varianter men hvis du er meget i tvivl, og du ikke synes , at slæbe, er irriterende, så køb den hos elgiganten/power , prøv den hjemme og så ved hvorfor andre ikke synes den er god, eller du synes den er fin nok, og den bliver i hjemmet :) , eller udnyt de 30 dage, og returner skærmen, i pæn indpakning og kasse. Power har trailer du kan låne gratis, og du skal selv medbringe spændebånd så den kan stå op.
Min lå ned på trailer hjem (45km), det gik fint på motorvej og landevej og pæn kørsel.

Jeg vil gerne skifte min men det er da kun fordi jeg vil have OLED 77" :) intet mindre synes jeg, eller så venter jeg på OLED77CY når de kommer næste år, måske. Åbningstilbud har været nede i gode lave priser, så måske igen i år. anyways, de er langt over dit budget.
Tak for dir synspunkt, nu skriver du gode IPS paneler, kan jeg selv se det, eller skal man undersøge div TV reviews?
Jeg har svært ved at se de to TV jeg har linket i toppen hvad deres hz ligger på? Kan du oplyse mig ? O-O