Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
Med mindre I sidder mindre end en meter fra TV'et, burde der ikke være behov for at dreje hovedet.

Et 55" er kun ca. 6,5 cm bredere i begge sider end et 49", så det er i småtingsafdelingen, og burde ikke medføre, man ikke kan overskue hele skærmen, uden at skulle flytte hovedet.

Jeg vil tro, det blot er en vanesag, så mit råd vil være, at se tiden lidt an...
Håber du har ret supergris, nu nulstille vi hende lige med 49" ingen af os vil af med det nye, det skal bare være sjovt at se tv og ikke gøre ondt.

Takker for alle svarene 👍
Af Supergris
Det modstrider i hvert fald alle naturlove; øjnene kan sagtens overskue hele skærmen, uden at skulle dreje hovedet, så det er ikke her, problemet er.
At hun opfatter det, som om, hun sidder på første række i bio, på trods af et beskedent hop i størrelse, plejer at forsvinde i løbet af kort tid, men har intet med nakkesmerter at gøre; hvis du har sat det gamle op igen, vil det selvfølgelig ikke give hende en chance for at vænne sig til det!

Jeg kan forstå, hvis der var tale om hovedpine, da de nye TV kan være nogle lyskanoner, og de er som regel dårligt indstillet fra starten af, hvilket godt kan give problemer for nogle, men nakkesmerter må skyldes en forkert stilling, som benyttes, når der ses TV, hvilket dog lyder underligt, forholdene taget i betragtning, da hun vel sidder/ligger samme sted, som hun gjorde, med det gamle TV...