Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
Det er ganske vist en god uge siden dette blev meldt ud, men jeg synes ikke fp har nævnt det, selv om det IMHO burde være værd at slå op på forsiden:

https://www.ces.tech/News/Press-Release ... 0f4580ed18

Det skal blive interessant at se, om "showet" bliver udvandet af at producenterne mere eller mindre ignorer det og leverer deres nyheder, når det strategisk passer dem bedst, i stedet for at gøre et forsøg på at koncentrere dem omkring CES-dagene.

Helt lavpraktisk og relateret til fp betyder det, at vi denne gang ikke kan få journalisternes førstehåndsindtryk af de nye produkter, men det er endnu et stort slag mod Las Vegas' økonomi.

De skriver ganske vist, at de planlægger at vende tilbage i 2022, men det skal tiden vise: "We plan to return to Las Vegas for CES 2022, combining the best elements of a physical and digital show."

Hvad det så end betyder.
Af ferrarimik
Det er jo et fysisk og digital show i forvejen med diverse presseshows, livestreaming, interview, podcast, nyhedsindslag, førstehåndsindtryk, artikler og dokumentarer. Som bliver udsendt på alle tænkelige sociale medier, diverse hjemmesider og video streaming platforme. Det er jo langt under 1% af dem der følger CES der reelt er til stede på messen. Tænker det er det de mener med 2022 kommentaren.

Men ja det er da en begrænsning At have et show der kun forgår digitalt. Men store shows som E3 og CES er under store forandringer, tendensen er at vi går over i Apples måde at sælge et produkter, de kører jo deres eget show og events som flere og flere firmaer er begyndt at kopiere. Det handler idag om at levere noget eksklusivt og specielt for at have en stærk marketing og salgsplatform, der tror jeg CES og E3 er blevet lidt for gammeldags.

Men når corona pandemien nærmest kunne lige er begyndt og er et problem ikke set i 100 år, er det ikke så mærkeligt CES 2021 er aflyst.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er rigtig ærgerligt, at vi ikke kan komme ud og opleve de nye produkter i januar. Både IFA og CES er store messer og vigtige for branchen, men jeg er sikker på, at der nok skal komme nogle løsninger. Om det så bliver, at producenterne holder særskilte arrangementer eller udskyder lanceringer, ved jeg ikke, men reelt kommer produkterne jo først på markedet typisk i marts-juli perioden, så der er lidt tid at løbe på.

Ift. IFA så har de fleste større producenter annonceret, at de vil livestreame præsentationer, men det er naturligvis ikke det samme som at komme ud og se og røre produkterne samt at snakke med ingeniørerne :((