Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stangspringer
Hej.
Jeg har lige købt et Philips 854. Jeg har en Marantz SR5006 receiver. Den har en HDMI ARC udgang. Alle HDMI udgangene i TV'et har også ARC.
Jeg kan dog ikke få lyden ud igennem min receiver. Jeg forbinder en HDMI udgang fra TV'et med ARC udgangen på min receiver. Når jeg tænder den genkender TV'et tilsyneladende receiveren og siger "Lyd igennem Lydsystem", men der er ingen lyd.

Det virker mærkeligt, at jeg skal vælge en indgang på receiveren, da jeg jo egentlig bare vil have lyden ind i receiveren.

Jeg bruger et nyere HDMI kabel.

Er der nogen, der kan hjælpe. Tak 1000 gange.
Af kimklarup
hej
Jeg havde samme problem med en onkyo, jeg skulle ind i opsætning på receiver og sætte den til "pass true" måske dette er samme løsning for dig.

kim nielsen
Af Supergris
Først og fremmest skal du nok lige finde ud af, hvad der er indgange, og hvad der er udgange; når du har styr på det, så er det ganske normalt, du skal vælge den indgang, du har tilsluttet dit TV til, hvis det er lyden fra dette, du vil høre...

"Passthrough" er det samme som "Bitstream", og vil afgøre om det er TV'et eller receiveren, der skal dekode det modtagne signal...
Af kimklarup
alle mine input er i tv(qe65q90r) og har kun et hdmi kabel til reciver. Før(sony kdl-65xe9305) havde jeg alle input i reciever. Begge opstillinger krævede at reciver skulle sættes til passthrough for det var ok.

kim
Af barslund69
alså hvis du har en surround receiver er det med at kører det hele igennem receiver og så det ene hdmi kable til tv via ARC
Har selv en marantz 7012 og har haft 2 forskellige tv på det virker fint
På mine 2 tv jeg har haft sat til min receiver er der kun 1 ARC udgang på tv
Har et sony XE9005 og et LG C9 OLED
På mit sony er det HDMI 3 der er ARC og LG HDMI 2