Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af arnstar
Købte en Panasonic Plasma 42" PX80 tilbage i 1998. Dengang så jeg en del film og tv serier, idag ser jeg kun serier og lidt film på enten iPad eller min skærm på skrivebordet. Jeg roder med lidt videojobs så jeg har en god Dell på skrivebordet men i stuen har vi stadig vores trofaste PX80. Konen ser rigtigt meget lort på Kanal 4, Tv3 og alle andre kanaler jeg ikke gider at se. Har tænkt på at pille parabolen ned og vil have smart tv, har prøvet Apple Tv men konens evner slår ikke til. Har kigget lidt på LG 55" B9, men er det total overkill til Tv3 og Kanal 4? Kunne man nøjes med den billigste LG 55" Nanocell til 2599 eller stikker den i øjnene i forhold til en gammel plasma?
Senest rettet af arnstar 05 aug 2020, 19:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af hans123
Et LG B9 er bare blandt noget af det bedste til prisen.

Det er meget bedre en LG LCD serie og også meget bedre end dit gamle Plasma.

Vær god ved konen og vælg B9 ;-)

Og vil våge den påstand at der findes ikke meget som kan gengive bedre billede end den B9 serie.
Meget få kan se forskel.

Næste problem er at TV3 og Kanal 4 er bland de ringeste kanaler når vi snakker billed kvalitet.
Og de bliver ikke meget bedre med nyt tv
Af arnstar
x99gump skrev: 02 aug 2020, 09:54 Jeg tænker ikke at smarte funktioner indbygget i tv'et er nemmere at betjene end et Apple tv?
Vi har en Apple Tv 4K, eller jeg købte 2, en til min datter og 1 til stuen men den blev aldrig brugt i stuen så den fik ny ejer. Ved ikke hvorfor hun mener hun ikke kan betjene et Apple TV hun har da iPhone??
Jeg betaler til både Viaplay og Netflix så tænkte der kunne være smart med at få dem på TVet.
Har Canal Digital og kan se at kun Samsung har app til det så er OLED udelukket..
Var forbi Føtex og kiggede på nogle Samsung, men der var kun muligt at se dem i demo mode. De var linet op så der var to almindelige LED på den ene side og to QLED på den anden, helt umuligt at sammenligne. Jeg magter ikke at køre 1 time til nærmeste Power/Elgiganten for at se flere. Bestiller nok bare noget fra Elgiganten så har jeg 50 dages returret.