Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
Hojkanten skrev: 31 jul 2020, 09:59 Jeg kan forstå, at det også kan spille ind på oplevelsen, at vi begge kommer fra LCD-skærme.
Jeg er ret sikker på den person kommer fra en Pioneer KURO skærm, oldtids skærm, som nogle stadig ejer :) Nostalgi for andre.

og er du nørd, så spiller det ind, er du almindelig tv bruger, så tror jeg ikke på du oplever den lille forskel.
He he, fair nok. I givet fald må forskellen selvfølgelig have været oplevet som endnu mere markant.

- Og tak for de fine inputs. Jeg valgte at gå med B9S i 65"-modellen, som således blev foretrukket frem for C9 i 55 tommer. Dette selv om jeg da i et svagt øjeblik også overvejede at give det halve i Power for en B9S med 55 tommer.
Af Henxian
Det er nok for sent, men jeg ejer et C9 65” og en fra familien ejer et B9 55”. Det der gik mig meget på med B9 var at det betydeligere langsommere. Hvis jeg skulle skifte mellem de indbyggede apps og kanaler, loadede den længere tid end C9. Alene det vil gøre at jeg vil vælge C9, da den har en bedre processor.
Det er principielt ikke for sent, idet jeg først får leveret det bestilte på onsdag. Hvis der er meget stor forskel, kan det sagtens få en indvirkning. Det har været ved at drive både frøkenen og undertegnede til vanvid, at Tizen har kørt så langsomt (og til tider krævet genstart) i de sidste par år på det nuværende JS8005. Tænker du, at du kun bemærker den langsommere styring, fordi du er vant til at komme fra den bedre processor i C9?

Jeg har nok lidt i mit hoved sat næsen op efter en 65 tommer-skærm iht. de kommentarer, jeg har læst mv. Det er en skam, at C9 65 " / CX 65 " står i så meget pt., og at jeg ikke har tålmodighed til at vente til BF, for jeg smed gerne omkring 2.000 kr. mere for det.
på rtings.com under b9/c9 står der, at de max kan køre 60hz i 4k@VRR (som vel er opløsningen ps5 kommer til at levere de fleste spil i. hvorimod cx står til 120 max i 4k@VRR.
Nogle der kan bekræfte at b9/c9, kun kan levere 60 hz i 4k@vrr ? Jeg tænker, at det må være en kæmpe dealbreaker i forhold til køb af - C9, B9 eller CX- hvis dette er sandt
Vedhæftede filer
b9.png
b9.png (176.89 KiB) Vist 3613 gange
Jeg vil også gerne have opdateret til en 65” LG OLED, tænker at B9S modellen er OK, men vil det ikke være en fordel at vente 3 måneders tid endnu til Black Friday? Mon ikke at man kan spare flere tusinde kroner ved at vente lidt?