Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikjak
Jeg har den nævnte samsungskærm, som jeg egentlig er ovenud tilfreds med. Men... Når jeg f.eks er i windows eller på sider med hvid baggrund, så kan jeg se en misfarvning i nedre højre hjørne, som havde jeg haft en højtaler stående op ad den. De jeg har stående, er dog så små og stå et stykke fra, så kan ikke tro de er problemet, eftersom der ikke er noget i venstre side.

Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre for at fjerne denne misfarvning, eller er der overhoved noget at gøre??

Mvh
Mikkel
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er det ikke "blot" inhomogen baggrundsbelysning? Prøv at benytte vores testprogram og vis den helt sorte farve. Sluk for for lyset i det rum du sidder og se så efter lysere områder på skærmen.
Af BrunoB
Undskyld mig, men vi snakker om en LCD skærm her ikke?
Og det kan godt være jeg tager fejl, men det med at en nærtstående ht kan give misfarvninger (pga magnetfeltet), det gælder sgu da kun gammeldavs CRT skærme.
Not? ;;)
Efter hvad jeg har forstået så afbøjer magnetfeltet den tegnende elektronstråle i CRT røret. Men der er sgu ikke megen elektronstråle i en LCD skærm O_O O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, du kan ikke ødelægge farver mv. vha. magnetfelter på en LCD skærm. Jeg tolkede det blot som en analogi og ikke som et bud på en årsag.
Af mikjak
hmm forklar lige imhomogen baggrundsbelysning. Jeg sidder med skærmen op af en væg.
Af mikjak
hmm ja ligner unægteligt noget lign. bare ikke så slemt.
Kan man gøre noget ved det??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det kan du ikke gøre noget ved og for at gnide lidt salt i såret så er det faktisk ret almindeligt på lige netop den model du har. Når prisen på en skærm er så lav som for 226BW, så er dette en af de fejl man hyppigt oplever.
Af mikjak
hmm nåh så behøver jeg jo ikke tænke mere over det. Nu er det heldigvis ikke noget jeg ligger mærke til når jeg spiller eller bare surfer normalt. Det kræver unægteligt en helt ensfarvet baggrund, før det springer i øjnene

takker for hjælpen