Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kefiren
Jeg har et LG OLED 55 C8 tv, og jeg har foden til det, men jeg mangler skruerne til foden. Er der nogen som har samme tv men som ikke skal bruge skruerne, som jeg må få/købe?
Umiddelbart ville jeg tro, at det var M4-skruer. Så er det blot længden du skal tjekke. Her ville jeg gætte på L12, men de koster vel max. 2 kr pr stk i Bauhaus, så er det ikke blot at hente lidt forskelligt og så finde dem, som ikke når 100% i bund af hullet og købe nogle flere af dem? Husk at der skal en fjederspændeskive i også.

De burde ligne dem her
https://www.amazon.com/ReplacementScrew ... B07R5K57DH
Af Supergris
Manualen viser 9 stk. M4 L12.
De links, jeg har fundet på nettet skriver M6, men der er nok tale om skruer til VESA-ophænget.

Man kan altid korte skruer af med en nedstryger, og lige slutte af med en fil.
Stigningen på gevindet, har jo også betydning, men de fleste følger den gældende standard...

Her er der et klip, der viser, hvordan foden skal fastgøres til TV'et:

https://www.youtube.com/watch?v=sFuEKJ9XuX4

Under kommentarer til youtube-videoen, er der flere, der stiller direkte spørgsmål til dimensioner på de skruer, der bliver benyttet, men af en eller anden grund, kommer der ikke et direkte svar...
Senest rettet af Supergris 06 jul 2020, 22:17, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
Hvis det var hentydet til mit indlæg, så er det kommentarer knyttet til mit link, jeg refererer til!
Når jeg læser det igen, kan jeg sagtens se, det kan misforstås, hvilket jo ikke var meningen... :(

Hermed tilføjet lidt i mit tidligere indlæg...
Af Kefiren
Torben Rasmussen skrev: 05 jul 2020, 23:01 Umiddelbart ville jeg tro, at det var M4-skruer. Så er det blot længden du skal tjekke. Her ville jeg gætte på L12, men de koster vel max. 2 kr pr stk i Bauhaus, så er det ikke blot at hente lidt forskelligt og så finde dem, som ikke når 100% i bund af hullet og købe nogle flere af dem? Husk at der skal en fjederspændeskive i også.

De burde ligne dem her
https://www.amazon.com/ReplacementScrew ... B07R5K57DH
Tak for svar :)

Jeg prøver at køre i bauhaus i morgen. Jeg fik et tilbud på 6 skruer fra LG på 456 kr, det synes jeg er ret meget for skruer.
Af Kefiren
Torben Rasmussen skrev: 13 jul 2020, 22:49 Det er jo til grin. Du kan helt sikkert finde dem til under en tyver i Bauhaus.
Bauhaus havde dem desværre ikke i M4 L12 kun i enten M4 L10 eller i M4 L16, men jeg kan se, at man kan købe nogle på eBay til ca 150 kr med forsendelse (det er stadigvæk billigere end LG) men det ligner ikke der medfølger spændeskiver til, tænker du at disse ville kunne købes i bauhaus eller kan man undvære spændeskiverne?
Af Supergris
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, er det intet problem selv at gøre skruerne kortere, så køb du blot M4 L16 og skær et stykke af dem med en nedstryger.
Skiver kan du finde alle steder; mon ikke du har nogle liggende et sted i gemmerne?
Enig. Du kan få både skruer og en nedstryger billigere end de 150 kr. Du bør ikke undvære spændeskiverne. Dem kan du også få i Bauhaus.