Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dpe1983
Hej,

Jeg fik sat et nyt C9 op igår. Lækker skærm! Men af en eller anden årsag vil den ikke tage input fra min Harmony Ultimate fjernbetjening som ellers virker fint til alle mine andre ting.

Er der andre som har dette problem eller kan foreslå en løsning? Jeg har forsøgt at tilføje og fjerne tv'et fra min Harmony konto flere gange uden at det løser noget for mig..

Sendt fra min HD1903 med Tapatalk

Af Dpe1983
hans123 skrev:Bruger Ultimate med B9 her virker den perfekt.

Kan du forklare nærmere hvad der sker eller virker den slet ikke ?
Den virker slet ikke.
Men er det noget med at man kan konfigurere udstyret til at få signal fra enten hub eller fjernbetjening?

Af Dpe1983
hans123 skrev:Tænker måske din hub er dårligt placeret

Har du ikke ir senderne monteret ?
Nej, hub står i et møbel under tv. Så ja det er nok derfor tv ikke kan få signal fra hub. Men det lader til at jeg kan konfigurere det så tv får signal direkte fra remote istedet og så virker det fint.

Af Dpe1983
hans123 skrev:Så er ideen jo lidt væk med med den remote

har du ikke de ir blastere som kan ligges et fornuftigt sted
Det er jeg så ikke enig i. Det primære formål er at kunne betjene flere enheder og starte slukke i sekvens. Det kan jeg da stadig.
Om ir signalet kommer fra hub eller remote er vel ligegyldigt.

Brugeravatar
Af hans123
Med remote skal du pege på tv lidt gammeldags

Men hub virker det uanset hvor i huset eller selv under dynen

Derfor bruger jeg hub plus jeg kan have 2 remotes parret på samme tid og styre fra app
Af bromberg
Jeg har et c8 og jeg syntes oled skærmene er lidt sarte ift ir sending. Det virker fint, men der skal være en direkte linje fra enten hun eller en ir blaster, men så virker det fint.
Af Dpe1983
hans123 skrev:Med remote skal du pege på tv lidt gammeldags

Derfor bruger jeg hub plus jeg kan have 2 remotes parret på samme tid og styre fra app
Tja, jeg er sgu nok så gammel at jeg finder det mest naturligt at pege på mit tv med min fjernbetjening når jeg vil betjene det..

Hellere det end de der ir Blasters her og dér. Tåler ikke synet af sådan noget. Det skal gemmes væk om det kan. Så min hub er kun til mine enheder som understøtter bluetooth eller anden trådløs betjening.

Af bromberg
Dpe1983 skrev: 04 jul 2020, 11:50
hans123 skrev:Med remote skal du pege på tv lidt gammeldags

Tja, jeg er sgu nok så gammel at jeg finder det mest naturligt at pege på mit tv med min fjernbetjening når jeg vil betjene det..

Hellere det end de der ir Blasters her og dér. Tåler ikke synet af sådan noget. Det skal gemmes væk om det kan. Så min hub er kun til mine enheder som understøtter bluetooth eller anden trådløs betjening.

Det er ikke at være gammeldags - det kan vi kalde noget andet;)
Sådan en blaster fylder ingen ting og kan da nemt placeres.