Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BlackDots
Efterhånden som alderen er steget og spilleriet er faldet overvejer jeg nu at forlade min trofaste CRT.
Skærmen skal bruges til kontorarbejde, programmering og hobby billedbehandling i Photoshop.
Et enkelt FPS spil i ny og næ kan da ikke udelukkes, men det er ikke det primære.

Er der nogen, der har erfaring med Philips 200W6CS ? (Har tilsyneladende samme panel som Dell 2005FPW, men er markant billigere)
Af haugland
Jeg har lige købt en Philips 200W6CS/00, men jeg er desværre ikke imponeret. Jeg skal primært bruge den til programmering m.v. så det er ikke kritisk for mig hvor god den er til spil.

Baggrundsbelysningen noget uensartet på skærmen, og selvom at DELL skærmen har samme panel kan dette godt være bedre på DELL's skærm.

Skærmen er udmærket til mit brug, men jeg havde regnet med færre ulemper i forhold til min gamle CRT. Der er konstant lys ved kanterne når man viser en mørk skærm. Der er skygger ved bogstaver når de vises sort på grå baggrund. Desuden er den ikke specielt god til spil.

Skærmen har en enkelt lysende sub-pixel, men det er ikke så skæmmende med den høje opløsning.
Af BlackDots
Tak for beskrivelsen.
Tror jeg springer over og venter lidt endnu med springet til LCD.
Af veccie
haugland skrev:Jeg har lige købt en Philips 200W6CS/00, men jeg er desværre ikke imponeret. Jeg skal primært bruge den til programmering m.v. så det er ikke kritisk for mig hvor god den er til spil.

Baggrundsbelysningen noget uensartet på skærmen, og selvom at DELL skærmen har samme panel kan dette godt være bedre på DELL's skærm.

Skærmen er udmærket til mit brug, men jeg havde regnet med færre ulemper i forhold til min gamle CRT. Der er konstant lys ved kanterne når man viser en mørk skærm. Der er skygger ved bogstaver når de vises sort på grå baggrund. Desuden er den ikke specielt god til spil.

Skærmen har en enkelt lysende sub-pixel, men det er ikke så skæmmende med den høje opløsning.
Jeg har også købt denne skærm... Og var heller ik tilfreds da jeg fik den, pga underlige "blinkende" pixel fejl.

Jeg ringede til Philips og fik en ny skærm et par dage efter. Nummer 2 var jeg så kun 99% tilfreds med, så jeg ringede igen. Den tredje skærm kom så ugen efter igen, og den er jeg tilfreds med.

Så hvis du ikke er tilfreds, så ring til dem og sig du vil ha en ny :)

Omkring belysningen har der ikke været nogen problemer. Alle 3 skærme jeg har set havde kun et meget svagt "kryds" ved sort/mørk billed, men langt fra generende.

Den kostede mig omkring 3700,- og jeg er yderst tilfreds med den jeg har nu, og synes den er alle pengene værd.