Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madass32
det er philipses ringeste model, man skal altid holde sig fra bundskraberne, lige meget hvilke mærke der er tale om. kontrasten er ringe, betraktningsvinklen er til grin og der er ingen billedforbedring processor.

brug et par tusind mere på en 37" eller 42" panasonic plasma **px70. 3 gange så godt tv til 50% ekstra af prisen.

måske spar sammen en måned eller 2 så kommer de nye panasonic modeller. :)
Af niels_1984
madass32 skrev:det er philipses ringeste model, man skal altid holde sig fra bundskraberne, lige meget hvilke mærke der er tale om. kontrasten er ringe, betraktningsvinklen er til grin og der er ingen billedforbedring processor.

brug et par tusind mere på en 37" eller 42" panasonic plasma **px70. 3 gange så godt tv til 50% ekstra af prisen.

måske spar sammen en måned eller 2 så kommer de nye panasonic modeller. :)
Forstår ikke helt hvad du mener.. en betraktningsvinkel på 178 er vel okay, en kontrast på 5000 er vel også godt!?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja og ligesom 90% af befolkningen, så er du forblændet af specifikationerne. Disse tal angiver ikke om TV'et gengiver TV godt eller om det er i stand til at opskalere et signal på en fornuftig måde og ej heller om farvegengivelsen er god.

Du får hvad du betaler for og når du køber det billigste TV på markedet, så FÅR du det billigste TV på markedet. Plain and simple.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har slettet din anden tråd ang. PV7. Hold dig venligst til én tråd af gangen eftersom det alt sammen handler om samme problemstilling.
Af niels_1984
yakken skrev:Jeg har slettet din anden tråd ang. PV7. Hold dig venligst til én tråd af gangen eftersom det alt sammen handler om samme problemstilling.
bare iorden... Tænkte bare det vil være lettere for andre der ønskede svar på samme spørgsmål, at finde det i en tråd for sig selv... Men nu er det jo ikk mig der er adminstator for dette forum - så fred være med det.. :)

Kender du noget til det pågældende tv i forhold til 70' modellen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, PX70 og PV70 er langt bedre TV end PX7 og PV7. De har eksempelvis 100 Hz opdatering hvilket er en klar fordel på plasma-skærme.
Af mn13
Vil lige sige jeg har vært ude og se på det Philips TV, og uanset specifikationer, så er det virkelig billligt. Som alle andre er inde på er der en grund til det. Tekst står f.eks meget sløret, alm TV signal er ikke ret godt, men til gengæld har det faktisk en ret pæn farvegengivelse.

Computecity har et Philips 42" til 9000 modellen 7562D, det står væsentligt bedre i billedet end det Elgiganten har.
Af TYBO
Nu kan du jo ikke sammenligne det med at se det i butikken og så en fra en anden butik da signalet ikke er ens.

Men I Elgiganten kan du tage den med hjem og prøve den af på dit eget signal og sende den retur inden 30 dage hvis du ikke er tilfreds.
Af mn13
Yakken, hvor ser du egentlig at Panassonic PX70 har 100hz teknlogi, synes ikke jeg kan se noget om det på Panssonics hjemmeside under specifikationer osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det står ikke nogen steder. 100 Hz på plasma-TV er ikke noget man reklamerer med idet det ikke er blæst ligeså meget op som på LCD. Det er to helt forskellige teknikker og der kompenseres for to MEGET forskellige fænomener. Teknologien kan direkte sammenlignes med 100 Hz på et CRT TV.

Det er blevet bekræftet i blandt andet recordere.dk's forum at PV7 kun kører ved 50 Hz og PV70 kan indstilles til både 100 Hz og 50 Hz.
Af mn13
Ah, så er jeg med, tak for svaret. Så forstår jeg bedre det ikke var til at finde info om nogen steder :)