Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj derude.

Jeg er den lykkelige ejer af et Q90R og har været det i en måneds tid. Billedet står pivlækkert, men men men. Jeg har set et par film på TV2, hvor billedet bliver sløret/udhvisket.

Forestil jer at se en film i 4K. Billedet er lækkert og fyldt med detaljer. Så i en scene, så er billedet 720p eller måske endda SD. Detaljerne i baggrunden "forsvinder" og tingene i fronten af billedet bliver slørede eller udhviskede og få sekunder efter, så står billedet i 4K igen.

Det er aldrig, når jeg ser streaming eller film på blu-ray eller lignende. Så måske det bare er en indstilling jeg overser?
Det er TV-signal. Kan sikkert sagtens være materialet, men jeg har bare ikke set det i andet end film på TV2. Kan også være det er sådan i andre programmer, men at min indre filmnørd ikke ser det der.
Hm synes ikke jeg lige har lagt mærke til det du beskriver på mit Q90, hverken gennem Stofa boks eller direkte kabel til tv.
Forstår ikke lige dit hint til film på tv2 da de ikke vises i 4k, men SD står jo altid dårligt ad h. til , 720 godt 1080 p. super.
(Viasat Ultra HD 4K max super)
George1 skrev: 27 maj 2020, 11:45 Hm synes ikke jeg lige har lagt mærke til det du beskriver på mit Q90, hverken gennem Stofa boks eller direkte kabel til tv.
Forstår ikke lige dit hint til film på tv2 da de ikke vises i 4k, men SD står jo altid dårligt ad h. til , 720 godt 1080 p. super.
(Viasat Ultra HD 4K max super)
Det var mit forsøg på, at få folk til at forestille sig, hvad jeg ser. Ikke hvilken opløsning TV2 sender i.
Lige nu prøver vi jo at fastslå om der reelt er et problem med TV’et. Da du tilsyneladende ikke har tænkt dig at hjælpe, og da vi nok er nogle der ved hvor du gerne vil dreje tråden hen, skal vi så ikke lige aftale, at du enten bidrager konstruktivt eller holder dig ude af tråden? Det er ikke alt omhandlende Samsung, der har behov for dit syn på sagen.
Det mest sandsynlige er at det er hos TV stationen, eller hos tv udbyderen i komprimeringen, at der går noget galt.

Det man skal huske på, er at tv stationerne ikke sender ud i mere end 720p. Så du har aldrig 4K billede kvalitet fra tv stationen.

I teorien kan det være fjernsynets billedeprocessor, som ikke får opscalereret 720p signalet korrekt til 4K skærmen - men så havde det formentlig været hele tiden, at der ville være knas på signalet.

Så det mest sandsynlige er tv stationen/udbyderen
Jeg synes ikke jeg har oplevet noget lignende på mit Q90R med TV2 via YouSee kabel TV, fjernsyns tuner.

Jeg kan have lidt inteferens på TV signalet, fordi jeg ikke har fået sat forstærker på signalet endnu, men det er primært andre kanaler som 3+ det sker på. Og opleves mere som hak i signalet.
Har nu siddet med det kritiske øje på hver gang fjernsynet er blevet tændt og er ikke kommet nærmere en løsning. Men har ikke oplevet problemet på andre kanaler end TV2 og på TV2 kun ved film. Fanme underligt. Derudover så er det et superfedt tv og kan sidde med gardiner trukket fra uden at kunne spejle mig i skærmen. FEDT FEDT FEDT.