23 maj 2020, 08:00
Opdatering af en ældre tråd:
Jeg fik skiftet panel i mit q90r 55" i går. Først og fremmet var jeg ikke imponeret over hvordan tv'et var samlet, bagbeklædningen med klips. Klips har det med at knække, så man enten skal skille tv'et ad, eller klikke det sammen igen. Og det sagde teknikeren også , at der nogle gange smuttede 2-3 klips, når bagbeklædningen skulle på plads. igen. Helst havde jeg set nogle skruer, men det var åbenbart for dyr med skruer i produktionen.
Nå, men tv'et overlevede udskiftningen af panelet. Panelet kommer med rammen monteret , så det kun er bundkort man flytter fra det gamle panel, og over i det nye panel. Jeg troede faktisk, at der var mere som skulle skilles ad. Så langt så godt.
Teknikeren var hurtige, ca. ½ time el. mindre om udskiftningen. Jeg var efter følgende glad, da det ikke så ud til at der var fejl i det nye panel. Jeg fik dog at vide fra teknikeren, at det ikke var helt unormalt med døde pixel på nyt panel... hvilke jeg ikke kunne lide at høre. Det lader ikke til, at der var pixelfejl at spore.
Nå.. nu kommer vi så det det mindre gode. Panelet var smurt ind i et eller andet, som jeg ikke ved hvad var. og der var ingen beskyttelses film eller andet på panelet. Da jeg med en fin brille fiber klud fik pudset de mystiske striber og streger væk, så var panelet fuld af fine ridset horisontalt. Som om man har pudset panelet med en alm. klud og en eller anden form for væske. I hvert fald var der en masse ridser i det + et større hak helt oppe i det højre hjørne.
Jeg tror ikke panelet er nyt (som teknikerne sagde), med derimod et "referbished" panel som er sat i stand / repareret og sendt til mig.
Det er jo ikke et 10 årig gammel tv jeg har købt, men et nyt tv i marts måned. Så at ende med det jeg har fået nu, det vil jeg ikke. Så Samsung er kontaktet igen, for at hører hvad de siger.
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755