Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cannavaro
Hej alle eksperter..

Jeg købte for ca. en måned siden en Samsung 226BW, hvilket må siges at være en rigtig god skærm.. Efter et par uger opstod der desværre Pixelfejl på skærmen. Hele 15 Styks, hvoraf Samsung i dette tilfælde tillader 10 Pixelfejl. Det betød, at jeg kontakte Samsungs samarbejdspartner Infocare, som sendte en ny tilsvarende skærm til mig. Da jeg kom hjem med min nye skærm, pakkede jeg den selvfølgelig ud, og satte et Dvi-stik på, som jeg gjorde på min gamle skærm, men der kommer intet billede på skærmen.. Kan simpelthen ikke finde ud af, hvad der er galt. Jeg har trykket adskillige gange frem og tilbage imellem Source knappen på undersiden af skærmen, men intet hjælper. Nogle gange fortæller den mig, at jeg skal tjekke signalkablet, hvilket dog sidder som det skal.

Jeg plejer som regelt at være okay ferm hvad angår Computer, men her må jeg altså opgive.. Hvad skal jeg evt. gøre? Måske skal man slette og geninstallere nogle drivers, før det virker Måske er skærmen en Doa?

En hjælpende hånd ville være dejligt. Har prøvet at søge lidt på dette forum omkring samme problem, men kunne ikke rigtig finde noget..

På forhånd Tak.. Cannavaro..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad sker der hvis du slukker computeren og lader skærmen være tilsluttet via DVI kablet. Kommer der et billede på skærmen når computeren booter?
Af cannavaro
Ja har prøvet, men det hjælper desværre ikke:(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder desværre som om den er død så.
Af cannavaro
Det er også ummidelbart min opfattelse, at skærmen er en Doa. Har du evt. erfaring med, hvad der så skal ske.. Infocare har jo allerede sendt én skærm til mig, som dog er defekt.. Jeg skal vel bare ringe til dem imorgen, men frygter de måske viger udenom på en eller anden måde?

Hvorom alting er, ydede de superservice i denne Pixel-sag, håber de gør det igen, og evt. sender en ny skærm..

Men vil nu prøve skærmen hjemme hos en ven.. Kunne det ikke tænkes, at det havde noget at gøre med mit grafikkort, selvom det lyder skørt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det burde ikke være noget problem at ringe til dem igen. Skærmen virker jo ikke.

Det kan altid være grafikkortet, men det lyder lidt mystisk hvis det tilfældigvis går i stykker samtidigt med at du tilslutter en ny skærm.
Af cannavaro
Nu har jeg købt en Dvi til Vga adapter, da der kun er 2 dvi-indgange på mit grafikkort, og prøvet om den virker via Vga indgangen på skærmen, og her virker skærmen fint. Jeg testede skærmen hurtigt på arbejdet, med en anden computer, og her virkede Dvi fint, selvom det først virkede, da jeg først tændte computeren og slog over på vga indgangen, hvorefter jeg slog over på Dvi.

Har installeret de seneste drivers til mit grafikkort, og installeret driverne som fulgte med en Cd, da jeg købte skærmen..

Så må det vel være grafikkortet af en eller anden art. Er der en venlig sjæl som muligvis havde en løsning på problemet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er det begge DVI udgangene den er gal med?
Af cannavaro
Ja, desværre.