Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Den sidste har vi diskuteret ovre i Sony 2020-tråden, og den implementering ser ud til at være den samme. Så vidt vides, så skyldes det Sonys indstilling af EDID, som præsenterer skærmen som værende i stand til at levere 1000 nits, og da Sony lægger en del af arbejdet over på afspilleren, så dén står for tonemapping. Med forkerte informationer om peak lys, så ender mappingen med at blive for mørk.
Motion Clarity har - som de øvrige OLED i år - fået lidt flere håndtag at hive i, så det ikke er en ren 50/50 cyklus på BFI. Du kan skele til anmeldelsen af LG CX for Rasmus' tanker om det, og der kommer også en sektion om det i den kommende HZ1000-anmeldelse, og jeg skal nok kommentere på hvordan Sony bruger det.

Ultimate-chippen har været brugt i nogle generationer nu, så det er ikke forventningen, at den arbejder anderledes end hidtil.

Der er dog markante ændringer i menusystemet, som jeg nok skal komme ind på. Godt eller skidt... vi får se.
I modsætning til CX som umiddelbart hverken kan udsende eller vidersende DTS lyd, kan Torben så undersøge om A8 har mulighed for det også DTS X

Jeg tror det er væsenligt for de brugere der ønsker at tilslutte en Blu Ray afspiller og afspille DTS X lyd. Brugerne kan stå i en situation hvor de skal nøjedes med Dolby Digital lyd.
Jeg har intet eksternt lydudstyr at koble til ud over min egen Playbar, som netop ikke understøtter DTS.

AG9 var i stand til at videresende DTS:X og DTS-MA via eARC, så jeg kan ikke se hvorfor A8 skulle være ude af stand til det. Det har samme MediaTek-chipsæt. Det kræver dog, at man slår system-lydene fra af en eller anden grund.
VILLAFOREVER skrev: 12 maj 2020, 06:58 Hej.

Jeg vil gerne vide hvor langt Sony er kommet med Android systemet? Jeg havde et Sony for 3-4 år siden, som var en katastrofe, at bruge grundet systemet. Den genstartede konstant, og var rigtig langsomt.
Tror de har fået løst de værste problemer efterhånden. Flere af deres tv har jo også fået en ny chip med noget mere power som bedre kan trække Android systemet. Har selv en Sony XE93 som vel er en 3 år gammel og her kører Android uden større problemer nu. Ikke verdens hurtigste system, men oplever meget sjældent deciderede problemer med det.
ABL implementering i forbindelse med statiske elementer mv. Dimmes der synligt i f.eks film med megen hvid (sne scener) i HDR. Eller er det mere afslappet i år.
Det er en feature som LG Display har lagt i selve panelet, og uofficielt så kan det slet ikke slås fra. Du kan selv justere på noget af det i visse TV, men der er ingen måde at deaktivere det fuldstændigt på noget TV - heller ikke via servicemenuerne på LG’s modeller.